News
Varis
Videos
La Vía de la Plata
L’any 2000 vam fer la primera travessa. Alguns de nosaltres havíem sentit a parlar d’aquesta antiga ruta i del fet que era possible fer-la amb bicicleta de muntanya. Fins aleshores només havíem fet excursions curtes. Però pedalar dues setmanes camp a través carregant el mínim equipatge possible, això era del tot nou!
L’any 2000 va ser un any sant jacobeu, és a dir una d’aquelles celebracions en què els peregrins omplen a milers el Camí de Sant Jaume. La Ruta de la Plata també és un típic camí de peregrinatge. Tot i que l’any 2000 encara no era molt coneguda. No va ser fins, que després de passar una nit fresca a Astorga, vam entrar de ple al Camí de Sant Jaume i que vam adonar-nos de què significava per als peregrins l’any jacobeu. Nosaltres érem afortunats i avançàvem amb les nostres bicicletes a bon ritme pel costat dels peregrins cansats.

Les imatges i records d’aquella primera ruta llarga amb la bici són inesborrables! Les més impressionats per a mi, que sóc de Suïssa, van ser les de la calor resplendent per les amples planures, les cigonyes a Mérida i Cáceres que claquejaven des de tots els terrats com ho fan a Suïssa els pardals, les serres que s’han de superar i Salamanca que com una espècie de Fata morgana apareix de sobte a l’horitzó. Tinc el record d’haver passat amb les bicis des dels prats d’argent dels afores de Salamanca directament fins a la Plaza Mayor. La visita a la vella Universitat de Salamanca va deixar-me també una forta petjada.

Més tard, ja a Extremadura, vam creuar les Dehesas sota una pluja molt fina i ens vam banyar en un rierol ben fred al mig d’un poble a la frontera amb Galícia. Després vam seguir per la verda Galícia, passant peregrins fatigats fins arribar a Santiago de Compostela on, per primer cop davant de la Catedral, l’arribada al final de la ruta després de centenars de quilòmetres, vam sentir la soledat.

Aquest viatge, que vam acabar amb el diploma de peregrí, ens va fer prendre la determinació de convertir-nos en Gent que viatja.