Priorat
PRI 002_Margalef
Serrat de les Espadelles. Parc Natural de la Serra del Montsant
Margalef_La Bisbal de Falset_Bellaguarda_Coll de Grau_Les Aubagues_Margalef
Mapa digital Comarcal. Priorat. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).

Dificultat: mitjana
GRR 001_Bovera
PRI 003_Cornudella de Montsant

Sortim de l’aparcament del restaurant Els Tres Pins en direcció Oest per la pista asfaltada que ressegueix l’esquerra del riu. Deixem l’asfalt per una pista a la dreta que perfila tota l’estona el riu Montsant abans de travessar-lo inevitablement, prop de la Bisbal de Falset i sortir a la carretera. Continuem un curt tram per asfalt i pugem al poble per la primera entrada que trobem. Recorrem tot el carrer Major i just passada la Cooperativa Olivera ens desviem a la dreta pujant a la part alta del poble. Continuem pujant a l’esquerra. Arribem al camí que, a la dreta, porta a un mirador on continuem per la pista en direcció Nord. Sempre per la carena sortim a una carretera que seguim a l’esquerra. Deixem la carretera quan trobem, passada la línia elèctrica, dues pistes, una a cada banda de la carretera. Prenem la de l’esquerra que puja a un collet on mantenim la direcció. Baixem fins a trobar dues pistes a la dreta. Deixem la pista principal i prenem la segona a la dreta que ens passa a l’altra vessant del serrat des d’on baixem a Bellaguarda.

Continuem per la carretera d’Ulldemolins. Arribant al cementiri anem a l’esquerra quan trobem la desviació d’Els Torms. Fem pocs metres per asfalt i al següent revolt prenem una pista en pujada, a la dreta. Sortim a una cruïlla on prenem la pista de l’esquerra, de forta pujada. Passem pel costat d’una torre de vigilància. Deixem una pista a l’esquerra i mantenim la direcció fins a retrobar de nou la carretera d’Ulldemolins. Al Coll de Grau, on surt la carretera que porta a Margalef, prenem una pista a l’esquerra i just entrar-hi en deixem una a la dreta, mantenint la direcció. Quan arribem a la part alta, en un pla on hi ha un pi solitari, comencem a baixar suaument. Atenció, deixem una desviació a la dreta amb dues pistes, però a la següent que trobem, també amb dues pistes, anem a la dreta i tot seguit cap a l’esquerra. Baixem cap al fons de la vall per la pista principal fins arribar a una barraca. Passada aquesta construcció, uns metres mes avall, continuem per una pista poc utilitzada i poc clara a la dreta. Atenció, la pista s’acaba: hem de fer una cinquantena de metres pel camp, mantenint la direcció fins a trobar una pista malmesa que ens permet passar a l’altra banda de la vall de les Aubages. Fem una forta i irregular pujada per la pista fins una altra barraca. Deixem una pista a l’esquerra que va a uns camps. Passem pel costat d’una altra barraca. Sortim a una pista ampla i còmoda que ja no deixem fins a trobar de nou la carretera d’Ulldemolins.

Prenem la carretera a la dreta fent aproximadament un quilòmetre fins que agafem una pista a l’esquerra. Trobem una bifurcació on deixem una pista a l’esquerra que baixa. Ens mantenim a la part alta del Serrat de les Espadelles. Anem sempre per la carena fins que la pista perd alçada vertiginosament fent ziga-zagues. Sortim a la pista asfaltada que porta al pantà de Margalef. La prenem a la dreta fins a trobar la carretera que ens porta de nou al punt de sortida.

Novembre 2006

Mapa Comarcal de Catalunya. Priorat. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).