Garrigues
GRR 001_Bovera
Serra del Montsant
Bovera_Palma d’Ebre_Bellaguarda_Granadella_Bovera
Mapa digital Comarcal. Les Garrigues. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).

Dificultat: mitjana
PRI 002_Margalef

Sortim de Bovera per la carretera de Palma d’Ebre. Deixem la carretera a la segona desviació que trobem a l’esquerra, passat el primer coll. La pista amb senyals blaus va cap a uns camps d’oliveres. Deixem la pista principal en un revolt tancat, prop d’un eixam, on ens desviem a l’esquerra per, tot seguit, anar a la dreta cap a un talús de la muntanya i de fort pendent. Anant en aquesta direcció hem de buscar a l’esquerra una pista en desús que ens baixa al fons del barranc. Guanyem alçada fins trobar una bifurcació en què anem a la dreta. Per arribar a Palma d’Ebre anem sempre per la pista principal deixant tres desviacions a la nostra dreta i una a l’esquerra, aquesta última prop del poble.

A Palma d’Ebre prenem la pista de l’embassament. Deixem a la dreta la desviació de la presa i continuem per la pista principal en direcció a la Creu de Terme fins al Coll de Parcet. En aquest punt prenem una pista a la dreta en suau pujada. Ens mantenim en la pista principal deixant consecutivament una desviació a l’esquerra, una a la dreta i una altra a l’esquerra, abans de sortir a la pista asfaltada que seguim a l’esquerra. Sortim a la carretera que puja de Margalef.

Anem per carretera fins trobar, passada la línia elèctrica, dues pistes, una a cada banda de la carretera. Prenem la pista de l’esquerra que puja a un collet i mantenim la direcció. Baixem fins a trobar dues pistes a la dreta. Deixem la pista principal (si es segueix es pot enllaçar sense passar per Bellaguarda) prenent la segona a la dreta. Ens porta a l’altra banda del serrat des d’on baixem a Bellaguarda. Aquí, prenem el primer carrer a l’esquerra. A l’altra banda del poble anem a l’esquerra per anar a buscar una pista que porta a unes granges. La seguim fins a trobar la pista d’enllaç per la que sortiríem si no passéssim per Bellaguarda. Travessem aquesta pista i continuem recte. Arribem a un punt elevat on la retrobem de nou per la dreta. La tornem a travessar continuant per la pista que tenim al davant.

En aquest tram seguim les escadusseres senyals de GR fins a una gran bassa d’aigua. Anem sempre per la part alta del serrat; primer deixem la pista principal, que baixa al fons de la petita vall, per una a pista poc clara a l’esquerra. A la següent bifurcació, en un revolt tancat, seguim a l’esquerra en pujada. Mantenim sempre la direcció deixant primer un encreuament poc clar i després una pista ampla a l’esquerra en baixada. Finalment arribem a la bassa.

Passada la bassa deixem el GR i ens desviem a l’esquerra. Després continuem a la dreta perfilant sempre la cinglera. Retrobem senyals de GR que seguim sempre tenint la precaució d’anar per les desviacions de l’esquerra, enganxats al cingle, per tal de no baixar a la carretera de Bellaguarda a Granadella. Travessem la carretera que puja de Bovera i després deixem a la dreta la pista que porta a Granadella. Deixem una altra pista que ve de Granadella continuant per la carena. A l’últim tram, per arribar al punt de sortida, deixem consecutivament tres desviacions a l’esquerra. La pista principal continua per la part alta fins que comença a perdre alçada ràpidament. Sortim a la carretera que ens porta de nou a Bovera.

Novembre 2006

Mapa Comarcal de Catalunya. Les Garrigues. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).