VAR 005_Aubèrt
Vall de Varradòs, Montanha d’Uishèra, Camin Reiau
Aubèrt_Arròs_Sant Joan d’Arròs_Vilamòs_Benòs_es Bòrdes_Pont d’Arròs_Aubèrt
Mapa digital Comarcal. Val d’Aran. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).

Dificultat: fàcil
VAR 004_Vielha
VAR 012_Es Bordes
VAR 016_Gaussac

Iniciem la ruta per la carretera en direcció a França. La deixem quan trobem un camí a la dreta de forta pujada que ens porta a Arròs. Entrem per darrera l’església on virem en rodó continuant carrer amunt. Al final del mateix mantenim la direcció seguint les indicacions de Saut deth Pish. Baixada ràpida fins al fons de la vall de Varradòs on continuem per la petita carretera en pujada.

Anem per asfalt fins poc després de travessar el riu on trobem una pista a l’esquerra que ens porta fins a Vilamòs. Cap a l’altra banda del poble trobem un carreró a l’esquerra de fort pendent, amb senyalització de GR i amb indicacions per arribar a Benòs, que seguim. Baixem el carreró, quan aquest s’acaba continuem pel sender de la dreta deixant-ne un a l’esquerra. En la baixada pel corriol passem de llarg una pista en desús a l’esquerra. En una altra bifurcació de senders anem a l’esquerra canviant el sentit de la marxa. Passem de llarg un sender a la dreta que porta al poble d’Arròs.

Entrem a Benòs per un carrer de fort pendent que duu a un placeta. A la dreta hi ha el camí que ens acaba de baixar al fons de la vall. Travessem la carretera i pugem a Es Bòrdes per una pista de fort pendent a l’altra banda del pont. A la part alta del poble prenem el carrer del Camin Reiau. Només resta seguir-lo fins arribar de nou a Aubèrt.

Sant Joan d'Arròs. Sant Miquèu

ALLOTJAMENT I RESTAURANTS

Val d’Aran. 1:40.000. Editorial Alpina (ICC).
Mapa Comarcal de Catalunya. Val d’Aran. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).