PAS 002_Esterri d’Aneu
Parc Natural de l’Alt Pirineu. Vall d’Àneu. Mata de València
Esterri d’Àneu_València d’Àneu_Son_Jou_Esterri d’Àneu
Mapa digital de Catalunya. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).

Dificultat: fàcil
PAS 003_Son
PAS 007_Son

Descobrint la Vall d’Àneu i l’avetosa de la Mata de València

Volta que des d’Esterri d’Àneu puja per un bonic sender enmig de l’espectacular avetosa de la Mata de València fins als pobles de Son i Jou, petits nuclis de l’Alt Àneu les esglésies dels quals són excel·lents mostres del romànic del Pirineu, i baixa de nou a la vall per un altre corriol totalment ciclable. Entre Son i Jou la ruta ens ofereix boniques vistes de les serralades que volten la Vall d’Àneu.

La ruta marxa per la carretera de València d’Àneu i continua un curt tram per la que porta a Son. Deixem la carretera per una pista a la dreta que trobem passada la línia elèctrica, enfilant de dret cap a la Mata de València, una avetosa per excel·lència. A mitja pujada ens desviem per un sender a l’esquerra que forma part de la Pedals de Foc, en un principi en baixada. Atenció quan trobem un nou sender de pujada que hem d’agafar per arribar al poble de Son. El sender, malgrat pujar, es fa perfectament, i pràcticament en la seva totalitat, sense problemes.

Entrem a Son per darrera l’església i continuem per carretera fins a Jou. Durant el trajecte gaudirem d’espectaculars panoràmiques sobre la Vall d’Àneu tancada per imponents muntanyes pirinenques.

Abans d’arribar a Jou un sender senyalitzat a l’esquerra ens permet baixar de dret al fons de la vall, enllaçant amb un carril bici que ens retorna a Esterri.

Juny de 2011

Església de Sant Just i Sant Pastor. Església de Sant Pere.

www.pallarssobira.com/

Mapa Comarcal de Catalunya. Pallars Sobirà. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).