PAS 007_Son
Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici. Tossal de la Cabana dels Caçadors. Planes de
Son_Planes de Son_Collada del Pas del Coro_Son
Mapa Comarcal de Catalunya. 1.50.000. Pallars Sobirà. Institut Cartogràfic de Catalunya

Dificultat: fàcil
PAS 002_Esterri d’Aneu
PAS 003_Son

Volta al Tossal de la Cabana dels Caçadors

Ruta que recorre les Planes de Son i a través de la Collada del Pas del Coro enS porta a la magnífica avetosa, la major de la península, de la Mata de València, gaudint en tot moment de paisatges d’alta muntanya, cims pirinencs del Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici i de l’exquisida bellesa dels boscos de la Mata de València que recorrem per un divertit corriol.

Iniciem la ruta en direcció a Jou. Passat el riu ens desviem a la dreta per una pista cómoda que ens puja emboscats fins a les Planes de Son. A partir d’aquí continuem pujant tenint sempre a la vista Lo Tesol, la serralada que tenca la petita vall, entrant al límits del Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici.

A la part alta deixem la pista que duu al Refugi forestal del Pla de la Font, conegut a la zona com el Refugi dels Coms, per una pista secundària que ens puja a la Collada del Pas del Coro. Al coll ens desviem per un camí a l’esquerra en baixada que ens deixa als idílics Plans de Breviari sota mateix dels cims del Pui de la Bonaigüa i el Pic de Xemeneies. Travessem el petit rierol per una passera de troncs, passant a la vall de Cabanes, iniciant el descens per un sender, en algún tram més tècnic, que s’endinsa de ple en una magnífica avetosa de gran bellesa que farà les delicies del viatger, realment una autèntica delicia.

Arribem a un encreuament de camins on deixem a l’esquerra el que baixa al Refugi de Gedar continuant en dirección a Son. Sortim a una pista que recorre la vessant nord del Tossal de la Cabana dels Caçadors. Seguim sempre el PR, amb senyals grogues ben visibles i que travessa la pista un parell de cops. Nova bifurcació de senders on anem a l’esquerra, per tornar a Son. En aquest punt hi ha algun tram de fort pendent que ens obliga a baixar de la bici.