Cerdanya
CER 007_Meranges
Puigpedrós. Estanys de Meranges
Meranges_Girul_Refugi de Malniu_Estany Sec_Refugi de la Feixa_Estació d’Esquí Nòrdic de Guils_Refugi de Cabanella_Torrent de Montmalús_Meranges
Mapa digital Comarcal. Cerdanya. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).

Dificultat: mitjana
CER 002_Puigcerdà
CER 003_Bolvir
CER 006_Ger
CER 009_Gréixer

Sortim de Meranges per la carretera en direcció als llacs de Meranges i Al. En ascensió còmoda i constant arribem al trencant del refugi on podem gaudir del paisatge Pirinenc i l’estany sec. Desfem el camí fins a la pista de Meranges i continuem pujant. Arribem a un pla on iniciem el descens. Atenció, prop del refugi de la Feixa deixem la pista seguint el GR pel prat d’una gran esplanada, cap a les traces d’una pista que es dibuixa al SE. Iniciem el descens seguint sempre les marques del GR, encara que no abundants, suficients per arribar a l’Estació d’esquí nòrdic de Guils.

Continuem per la pista en direcció sud que baixa cap a la plana ceretana. Al costat d’un gran dipòsit d’aigua ens desviem a la dreta, cap a la vall de Montmalús. Just travessat el torrent ens desviem a la dreta i continuem per la pista que puja cap a un pinar. En un revolt tancant abandonem la pista principal per una que s’intueix a l’esquerra. Iniciem el descens per les traces dibuixades en el prat, en direcció al Coll de la Posa. Seguim perdent alçada pel llom del serrat. En una bifurcació ens desviem a dreta. Trobem una pista al final de la baixada pel prat que ens porta a Meranges.

Refugi de Malniu. Estany Sec

Refugi de Malniu: http://www.refugimalniu.com

Mapa Comarcal de Catalunya. Cerdanya. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).