Soria. Tierra Alta
Tañine_Buimanco_Valdemoro de Sant Pedro Manrique_Tañine
SigpacTopo30.cwms

Dificultat: mitjana-difícil

Sortim de Tañine per la carretera. Uns metres més avall ens desviem per una pista ample a l’esquerra amb senyals de GR. En un revolt tancat deixem una pista a la dreta que va cap a una antena. Arribem a un coll on deixem una pista a l’esquerra. Passem a l’altra vall. La pista principal ens porta a Buimanco, un poble totalment abandonat. Continuem endavant fins al poble de Valdemoro de San Pedro Manrique, també abandonat. Just abans d’arribar-hi, passada la riera, ens desviem a l’esquerra deixant la pista principal. Pugem fins a un tancat de bestiar. Passat aquest, deixem a l’esquerra la pista que recorre tota la serra per la banda sud. Continuem per la dreta passant a la cara nord.

Comencem a perdre alçada i deixem primer una pista a l’esquerra i després una a la dreta. A la següent bifurcació anem a l’esquerra. Flanquegem tota la cara nord de la serra. Just quan comencem a voltar l’Alto del Hayedo deixem una pista a la dreta i tot seguit passem de nou a la cara sud. Fem una ràpida baixada i deixem una pista a l’esquerra. Trobem un encreuament de pistes on deixem la principal per una menys clara a la dreta. La pista mor en un prat on continuem camp a través fins al fons de la vall. Aviat trobem les traces d’un antic camí que a l’esquerra ens porta de nou a Tañine.