Teruel
La Muela de Teruel. Los Llanos. Alto de los Morrones
Teruel_Campillo_San Blas_Teruel

Dificultat: mitjana

Des de la plaça El Torico baixem a buscar el Puente Nuevo. Travessem el riu i la carretera Nacional. A l’altra banda anem a la dreta en direcció al barrió El Jorgito.
A pocs metres ens desviem a l’esquerra per una pista que ressegueix la rambla. Passem de llarg dues pistes que pugen a unes finques, a banda i banda de la principal. Mes enllà deixem consecutivament una pista a l’esquerra, una a la dreta i una altra a l’esquerra. Arribem a una clara bifurcació on anem a l’esquerra. Passem de llarg dos camins a l’esquerra mantenint la direcció.

Arribem al Alto de la Muela on trobem una pista que seguim a la dreta i que ens cambia de vall. Iniciem el descens per un paissatge argilòs impresionant modelat per l’erosió, conegut a la zona com Monotes. Passem de llarg una pista a l’esquerra que baixa cap a la Rambla de Barrachina. Continuem un bon tram per terreny planer amb senyals de PR. Deixem una pista a la dreta just passada una finca. Arribem a una bifurcació on deixem el PR per la pista que puja per l’esquerra. Trobem una granja on continuem per la pista que baixa a l’esquerra. Passem de llarg dues pistes seguides, una a l’esquerra i l’altra a la dreta. A la següent cruïlla anem a la dreta. Passem de llarg una pista a l’esquerra. Sortim a una bona pista on seguim recte, mantenint la direcció. Deixem una pista a la dreta. Arribem a tocar de la carretera on ens desviem per una pista a l’esquerra que ens porta fins a Campillo.

Sortim del poble per la carretera en direcció a Bezas. La deixem just passada la última casa per un camí a la dreta. Travessem el barranc de la Rambla de la Cueva.
A l’altra banda del barranc deixem a la part alta una pista a l’esquerra. Baixem cap una ampla vall on trobem una pista que seguim a la dreta. Sempre per la pista principal arribem a una granja i continuem per una pista a la dreta. Salvem un petit turonet i comencem a perdre alçada. En la baixada deixem una pista poc clara a l’esquerra al costat d’una bassa. Desemboquem en una bona pista que seguim a la dreta. Deixem aquesta pista per una a l’esquerra en baixada. Passem de llarg l’entrada al mas Filiporras. Travessem el Barranco de Hondanilla. A l’altra banda en el descens cap a San Blas, passem de llarg una pista que marxa a l’esquerra al costa d’una barraca. Sortim a la carretera de San Blas. Travessat el pont deixem la carretera per una pista a la dreta. La pista resseguix un petit canal. Mantenint sempre la direcció i per la pista principal arribem a Teruel.

ALLOTJAMENT I RESTAURANTS

Mapa excursionista 1:40.000. Serranía de Albarracín nº 52 / 53. Federación Aragonesa de Montañismo. Prames cartografia