Catalunya
Bages
BAG 012_Súria
Serra de Castelladral. Serrat del Portell del Llop
Súria_Cal Riol_Cal Tiet_Castelladral_Santa Margarida de Viladepost_Portell del Llop_Súria
Mapa digital Comarcal. Bages. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).

Dificultat: mitjana
BAG 007_Súria
BAG 013_Balsareny
BAG 015_Navàs
BAG 025_Santpedor
BAG 046_Súria

Des de la Plaça Sant Joan anem per la carretera en direcció a Cardona. Travessem el riu Cardener i continuem per l’esquerra del mateix fins la palanca de la Fàbrica Vella que ens permet travessar novament el riu i continuar per la carretera fins la barriada de Cal Trist. Passada la riera d’Hortons deixem la carretera per una pista a l’esquerra que va resseguint per un corriol la banda dreta del riu fins arribar a una fàbrica on seguim a la dreta per tornar a la carretera. Seguim per carretera fins a un rotonda on anem a la dreta passant per un pas soterrat. Després continuem a l’esquerra i tot seguit prenem una pista a l’esquerra en la mateixa direcció que portem. Arribem a una bifurcació on anem a la dreta seguint senyals de PR.

Trobem una cruïlla de camins on continuem a l’esquerra en pujada. Rampes fins a una nova cruïlla on prenem la pista de pujada deixant a la dreta el PR. A l’altra pista que trobem anem a la dreta en baixada. Al poc trobem una bifurcació on iniciem la pujada a Cal Riol. Passat el mas trobem una pista més bona que seguim a la dreta. Passat can Molar deixem a la dreta la pista que duu a cal Sastre. Anem sempre per la pista principal, ampla i còmoda, fins a una clara bifurcació senyalitzada on prenem la pista a la dreta que ens porta a Cal Tiet. Passat el mas deixem a l’esquerra la pista de Serrateix i continuem per la dreta travessant la riera i iniciant l’ascens a la Serra de Castelladral. És una bona pista però amb fortes rampes. A la part alta deixem la pista principal per una que trobem a l’esquerra. A la següent bifurcació anem a l’esquerra. Sortim a tocar de la carretera però continuem recte per un pista poc clara i amb fort pendent. Sortim a la carretera, sota mateix de Castelladral. Continuem per una pista senyalitzada que trobem a la dreta, abans de pujar al nucli, amb senyals de GR i seguint la direcció de Santa Margarida.

Feta la visita a Castelladral continuem per aquesta pista. Deixem una pista a la dreta seguint el GR però a la pròxima bifurcació el deixem continuant a la dreta per la pista més marcada. La pista principal ens porta a una bifurcació senyalitzada, passades les antigues tines de Cal Reixes, on anem a la dreta. Sortim a una pista on retrobem les senyals de GR. Anem a la dreta per arribar sense problemes a Santa Margarida del Puig. Just passada l’ermita ens desviem a l’esquerra. Trobem un cruïlla amb tres opcions i prenem la del mig. Deixem a la dreta la pista que porta al mas la Baga abans d’arribar a una bifurcació on continuem a la dreta. Arribem al coll de Colldeforn i des d’aqui al Portell de Colldeforn per qualsevol de les dues vessants. Ens aquest punt ens desviem a la dreta dos cops consecutius en ràpid descens fins a un pla on continuem a l’esquerra. Trobem una bifurcació on anem a l’esquerra en pujada deixant a la dreta la pista que baixa a Gallifa. En un ample coll, entre els Serrat del Portell del Llop i la Serra de Sanç, deixem la direcció que portem virant en rodó a la dreta en baixada. Després de deixar a l’esquerra l’entrada a una explotació minera, la pista surt una altra que prenem a l’esquerra per arribar sense problemes de nou a Súria.

Novembre 2007

Castelladral. Santa Margarida de Viladepost.

ALLOTJAMENTS
Parador Nacional Ducs de Cardona, Cardona. Tel. 93 869 12 75
cardona@parador.es
Cafè Quintana. Habitacions. Súria. Tel. 659 640 429 / 93 869 58 17

RESTAURANTS

Mapa Comarcal de Catalunya. Bages. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).