Catalunya
Bages
BAG 013_Balsareny
Serra de Castelladral. Turó de la Torre
Balsareny_El Mujal_Sant Cugat del Racó_Castelladral_Santa Margarida de Viladepost_La Torre_Castellot del Serrat del Maurici_Balsareny
Mapa digital Comarcal. Bages. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).

Dificultat: mitjana
BAG 012_Súria
BAG 020_Sallent
BAG 025_Santpedor
BAG 026_Navàs

Sortim de la Plaça de l’església per unes escales que hi ha a la dreta de la porta. Sortim a la via verda del carrilet i la prenem a l’esquerra, travessant un pont. La via verda de l’antic carrilet volta el puig del Castell de Balsareny. Sortim a una pista asfaltada on anem a l’esquerra. Baixem fins a una rotonda. Travessem l’autovia i ens desviem a la dreta rodant en paral•lel a la carretera. Baixem fins a una cruïlla de camins on prenem el de la dreta de forta pujada. Arribem a una casa on ens desviem a l’esquerra. En la següent cruïlla de camins continuem recte per la pista central. Deixem la pista principal passades les restes d’una casa i quan aquesta gira cap a la dreta, mantenint la direcció que portem. Travessem la Riera d’El Mujal. Trobem una altra pista on anem a la dreta. No la deixem fins trobar la carretera que a esquerra ens porta fins a el Mujal.

Continuem per la carretera fins travessar de nou la riera, deixant una pista poc clara a l’esquerra i prenent la següent que trobem tot seguit. Iniciada aquesta pista obviem una a l’esquerra que porta al mas de Santa Creu. Passat el mas l’Oliva trobem una cruïlla amb diverses possibilitats: prenem la segona pista per l’esquerra en pujada, deixant-ne dues més a la dreta. A la següent bifurcació anem a la dreta i de seguida una altra on anem a l’esquerra. Pugem fins trobar una pista més bona, a tocar de Cal Peçols, que prenem a la dreta. Sortim a una pista on anem a la dreta. Per la pista principal arribem a San Cugat del Racó.

Continuem per la carretera que porta a Castelladral. Deixem l’asfalt passada la riera de Sant Cugat, quan trobem una pista secundària a l’esquerra que ens porta fins a les granges de la Rovira. Travessem la finca i sortim de nou a la carretera que a l’esquerra ens porta fins a Castelladral.

Sota mateix de Castelladral veiem una pista a l’altra banda de la carretera que hem de prendre. Seguim les indicacions de Santa Margarida i Castellnou de Bages. Deixem una pista a la dreta seguint el GR però a la següent bifurcació el deixem continuant a la dreta per la pista més marcada. La pista principal ens porta fins a una bifurcació senyalitzada, passades les antigues tines de Cal Reixes, on anem a la dreta. Desemboquem en una pista on retrobem les senyals de GR. Anem a la dreta per arribar sense problemes a Santa Margarida del Puig. Just passada l’ermita ens desviem a l’esquerra. Trobem un cruïlla amb tres opcions i prenem la del mig. Deixem a la dreta la pista que porta al Mas la Baga abans d’arribar a una bifurcació on prenem a l’esquerra per continuar pujant. Al final de la pujada deixem una pista a la dreta i prenem la de baixada. Sortim a una bona pista que prenem a la dreta i no la deixem fins trobar un trencant a l’esquerra que ens puja a la Torre.

Desfem el camí i continuem uns metres fins trobar una petita pista a la dreta que marxa en direcció contrària baixant. Deixem després una pista a la dreta i continuem baixant. Fem una llarga baixada amb trams amb fort pendent fins al fons de la vall on trobem una pista que seguim a l’esquerra. En un revolt tancat deixem una pista a la dreta en baixada i fem una curta pujada fins trobar una altra pista a la dreta que seguim. Travessem la Riera de Conangle. Deixem la pista principal que segueix remuntant la vall per una de secundària a la dreta. En una bifurcació poc clara continuem a l’esquerra amb forta pujada. La pista es desdibuixa en algun tram però no es perdedora. Sortim a una bona pista on anem a la dreta cap el mas el Solà. La pista principal puja a un coll on continuem a l’esquerra. A una cruïlla anem a la dreta. Baixem mantenint la direcció per la carena del Serrat del Maurici. La pista baixa sense problemes a Balsareny. Abans però es pot visitar el Castellot del Serrat del Maurici per una pista a la dreta.

Novembre 2007

CENTRES D’INTERÈS.
Sant Cugat del Racó, Castelladral, Santa Margarida de Viladepost, La Torre, Castellot del Serrat del Maurici.

Mapa Comarcal de Catalunya. Bages. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).