Catalunya
Alt Empordà
AEM 003_El Port de la Selva
Serra de l’Albera. Parc natural de Cap de Creus
El Port de la Selva_Llançà_Sant Silvestre_Sant Pere de Rodes_La Selva de Mar_El Port de la Selva
Mapa digital Comarcal. Alt Empordà. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).

Dificultat: mitjana
AEM 006_El Port de la Selva
AEM 007_Selva de Mar
AEM 015_Colera
AEM 024_Vilajuïga
AEM 026_Pau

Prenem la carretera en direcció a Llançà. La deixem quan trobem a la dreta el Camí de Ronda senyalitzat amb marques de GR, passat l’hostal i càmping Arola. Seguim el GR fins a la platja Cau de Llop. Pel camí, el sender recorre el perfil de la costa i en algun tram es fa complicat de ciclar. Passa per la platja al costat d’un càmping, surt a la pista encimentada que porta al far de Saranella i quan entra al terme de Llançà, hem d’evitar una cala, on és impossible pedalar. Passem pels carrers d’una urbanització i a la part alta del carrer de Roses ens desviem a la dreta, cap una petita pineda. Retrobem el GR que seguim fins a la platja Cau de Llop on remuntem fins a la carretera que ens porta a Llançà.

Entrem al casc urbà de Llançà fins a la plaça, continuem pel carrer a tocar de la torre mantenint la direcció fins a retrobar senyals del GR a la sortida de la població, on ens desviem a la dreta. Travessem la carretera (hi ha una parada d’autobusos) i baixem fins a la pista que circula pel llit de la riera. Després el GR es desvia a la dreta, passant per sota de la via fèrria. Iniciem la pujada fins al primer coll: continuem per la pista principal en direcció a Sant Silvestre, baixant fins al fons de la vall. Arribem al trencant de l’ermita i seguim per la pista de pujada en direcció a Vilamaniscle. Arribem a un segon coll on deixem la pista principal per una pista que va a l’esquerra. Resseguim la Serra de la Baga d’en Ferran fins a la carretera. En aquest tram trobem bifurcacions, però anem sempre a l’esquerra.

Arribats a la carretera anem a buscar la pista de l’altra banda, uns metres més amunt en direcció a Llançà. Deixem a la dreta la pista que porta a una gravera i comencem a pujar fins al Coll de Canyelles. Baixem fins a la carretera que porta a Sant Pere de Rodes. La seguim a l’esquerra, però la deixem en un revolt tancat per una pista a la dreta amb senyals grocs. Trobem un terreny erosionat i fortes rampes fins a un mas. Just abans d’arribar de nou a la carretera ens desviem a l’esquerra cap a un mas en runes. Un cop passat el mas ens tornem a desviar a l’esquerra. Nova desviació just a tocar de la carretera: anem a l’esquerra baixant fins a una font i just quan l’hem passada prenem una pista poc clara a l’esquerra. Flanquejem un tram brut per anar a parar a una pista més clara on anem a la dreta. Seguim els senyals del GR per arribar fins a Sant Pere de Rodes.

Passem per l’esquerra del monestir i anem a parar a l’aparcament. Des d’aquí es pot optar per la carretera en ràpida baixada fins al punt de sortida, o bé continuar pel camí de baixada a Selva de Mar, una trialera molt tècnica i feixuga que desemboca en una pista que, a l’esquerra, ens porta també fins a El Port de la Selva.

Setembre 2005

Sant Silvestre, Sant Pere de Rodes.

Cala Núria. Tel. 972 12 65 13
Mapa Comarcal de Catalunya. Alt Empordà. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).
Massís de l’Albera. 1:30.000. Els Mapes dels Parcs Naturals de Catalunya. Institut Cartogràfic de Catalunya