Catalunya
Alt Empordà
AEM 006_El Port de la Selva
Parc Natural del Cap de Creus
Port de la Selva_Selva de Mar_Cadaquès_Cap de Creus_Cala Taballera_Port de la Selva
Mapa digital Comarcal. Alt Empordà. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC)

Dificultat: mitjana
AEM 003_El Port de la Selva
AEM 007_Selva de Mar
AEM 023_Cadaqués
AEM 024_Vilajuïga

Sortim de Port de la Selva en direcció a Llançà. Prenem a l’esquerra la carretera de Cadaqués i tot seguit, a la dreta un carrer que duu a un aparcament municipal. Continuem en direcció al Camí de Selva de Mar. Travessem un pontet i continuem per un petit camí entre el canyar. Sortim a la carretera de Selva de Mar cap a on ens dirigim, a l’esquerra. Abans d’arribar al poble ens desviem a l’esquerra per un carrer que puja a una urbanització. En un revolt tancat deixem l’asfalt per una pista a l’esquerra. La pista volta el Puig de les Glòries i continua en suau remuntada fins a un coll des d’on baixem fins a la carretera que a l’esquerra ens porta al Coll de Perafita.

Just passat el coll deixem la carretera agafant una pista a la dreta que marxa en baixada per l’altra banda de la vall. Arribem a Cadaquès, al passeig vora el mar, que seguim a l’esquerra. Deixem el passeig per un carrer a l’esquerra indicat com Antic Camí a Portlligat. Després d’una forta pujada continuem a la dreta. Sortim a la carretera de Portlligat i girem a la dreta. A Portlligat busquem les indicacions de Cap de Creus: seguim el llit de la riera i desemboquem a la carretera que a la dreta porta al far del Cap de Creus.

Des d’aquest punt es pot anar per carretera o es pot seguir el GR, opció triada. El camí, ben indicat, no sempre és ciclable, però es poden fer trams, tècnics i feixucs pedalant.

Des del far prenem la carretera a Cadaqués seguint el GR. Quan el GR deixa la carretera per un corriol a la dreta, al costat d’un pista sense sortida, seguim per asfalt uns metres més, però el deixem quan trobem la següent desviació a la dreta. Arribem a un mas on retrobem de nou el GR que continua per l’esquerra del mateix. Seguim les indicacions del GR fins que trobem una pista clarament més bona a la dreta (a l’esquerra aniríem de nou a Cadaquès, de fet 50 metres més endavant hi ha la senyalització).

En un ample revolt tancat que porta fins al Mas d’en Birba deixem la pista principal per una a la nostra dreta, en principi no molt clara però que té una fita de pedres com a senyalització. La pista es converteix en un corriol i els últim metres de baixada fins a Cala Taballera son complicats i tècnics. Continuem entre la caseta de pescadors i la pineda a l’altra banda de la platja. Cal seguir la senyalització del GR encara que els primers metres de desnivell no són ciclables. A la part alta trobem una pista que seguim fins al Mas d’en Paltré. Des d’aquest punt hi ha suficients indicacions per arribar fàcilment a Port de la Selva.

Novembre 2005

CENTRES D'INTERÈS
Casa Museu Salvador Dalí

Cala Núria. Tel. 972 12 65 13

Mapa Comarcal de Catalunya. Alt Empordà. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).