Catalunya
Alt Empordà
AEM 011_Albanyà
Espai Natural Alta Garrotxa. Bassegoda. Vall de la Muga
Albanyà_Coll de Pincaró_Sant Bartomeu de Pincaró_Hostal La Muga_Coll de Bassegoda_Bassegoda_Albanyà
Mapa digital Comarcal. Alt Empordà. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).

Dificultat: difícil
GAR 004_Sadernes
AEM 009_Albanyà
AEM 013_Albanyà
LAR 003_Coustoges

Des de la plaça del poble prenem la pista en direcció a Bassegoda Park. Ciclem a tocar del riu fins a trobar una clara bifurcació: deixem a l’esquerra la pista per la qual tornem i continuem a la dreta seguint les indicacions de l’Hostal la Muga. Pugem fortes rampes fins a una nova bifurcació al Coll de Pincaró on anem a la dreta en baixada fins al fons de la vall.

La pista principal recorre tota la Vall de la Muga per arribar, passant per Sant Bartomeu de Pincaró, a l’Hostal La Muga. Des de l’antic hostal continuem pujant a un petit coll. En la baixada a la vall de Comella deixem a la dreta la pista de Sant Julià de Ribelles. Una vegada a la part baixa iniciem un dur ascens fins al pla de La Creu de Principi. Des d’aquí al Coll de Principi el trajecte es fa més suau; en aquest tram deixarem dues pistes secundàries, una a l'esquerra i una altra a la dreta. Arribem al Coll de Bassegoda on continuem recte canviant de vessant. Trobem una altra bifurcació en què anem a l’esquerra deixant a la dreta la pista que puja a coll de Riu.

Baixant, trobem a l’esquerra el trencant que, en pocs metres, ens porta a Sant Miquel de Bassegoda; feta la visita continuem baixant. Passada la Masia de Can Nou, amb servei de bar, arribem a una bifurcació. Deixem a la dreta la pista que porta a Lliurona i continuem per l’esquerra. Sempre per la pista principal baixem de nou a la Vall de la Muga i des d’aquí retornem pel camí de la sortida a Albanyà.

Sant Bartomeu de Pincaró, Hostal La Muga, Sant Miquel de Bassegoda.

ALLOTJAMENT I RESTAURANTS
L’Hostal de l’Aigua. Sant Llorenç de la Muga. Tel. 972 56 92 25

Mapa Comarcal de Catalunya. Alt Empordà. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).