Catalunya
AEM 002_La Jonquera
Serra de l’Albera. Parc Natural de Cap de Creus
La Jonquera_Cantallops_Requesens_Coll de l’Auleda_La Jonquera
Mapa digital de catalunya. 1:50.000 Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC)

Dificultat: mitjana
LAR 001_Le Perthus
AEM 004_Espolla
LAR 002_Le Perthus

Des de la plaça de l’Ajuntament prenem el carrer Major en direcció sud fins a sortir del poble, on ens desviem a l’esquerra d’una rotonda, en direcció al polígon industrial. Al polígon prenem un carrer en pujada a l’esquerra en direcció a Canadal. La carretera remunta fins al Castell i l’ermita del mateix nom. Virem en rodó i continuem per una pista en pujada, a la dreta, que indica al Dolmen de Canadal. Trobem una bifurcació passat un mas i ens desviem dues vegades consecutives a l’esquerra. Anem per aquesta pista mantenint la direcció i seguint senyals blaus i grocs.

Travessem la carretera de Cantallops, i ciclem còmodament fins a una bifurcació on ens desviem a esquerra en direcció al Conjunt Megalític de Mas Beleta. Deixem la pista principal quan es desvia a la dreta per accedir a les restes prehistòriques i continuem per la pista secundària que es troba al mateix revolt. En un encreuament de camins prenem la pista de l’esquerra per arribar fins a Cantallops.

A Cantallops ens arribem fins a la plaça de l’Ajuntament, a l’altra banda de la riera i en l’extrem nord del poble. Aquí trobem la pista que ens porta, sense deixar-la mai, fins a Requesens. Des d’aquí seguim una pista que puja a l’esquerra i, en una bifurcació, continuem a l’esquerra sempre seguint el GR-11. Remuntem còmodament fins a un coll on deixem la pista i ens desviem a l’esquerra, seguint el GR per un curt tram de corriol que porta fins al Coll de l’Auleda. Al coll hem d’anar a buscar una pista amagada a la dreta. Arribem a una extensa esplanada amb una casa en runes. Anem a buscar una pista que es troba a l’esquerra i que inicialment no es veu. Passada una font, trobem una nova bifurcació. Anem a l’esquerra seguint les indicacions del Dolmen de Pedreguers. La pista es va estrenyent pel desús i finalment es converteix en un corriol. Una entretinguda trialera, que millora a mesura que anem perdent alçada, ens baixa fins a l’entrada d’una finca. Només ens cal seguir aquesta la pista d’accés per tornar ràpidament a La Jonquera.

Maig 2005

Castell i ermita de San Jaume de Canadal. Castell de Requesens.

www.lajonquera.cat/

Mapa Comarcal de Catalunya. Alt Empordà. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).
Massís de l’Albera. 1:30.000. Els Mapes dels Parcs Naturals de Catalunya. Institut Cartogràfic de Catalunya