Catalunya
Vallès Oriental
Ribera d´Ebre
REB 001_Móra d’Ebre
Les Perles. Vall de la Torre. Barranc de la vall de Surroca.
Móra d’Ebre_Les Perles_Sant Jeroni_Vall de la Torre_Móra d’Ebre
Mapa digital Comarcal. Ribera d’Ebre. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).

Dificultat: mitjana
TAL 001_Gandesa
TAL 002_Gandesa

Sortim de la plaça de l’Ajuntament pel carrer a tocar del riu Ebre. La pista asfaltada transcorre al costat del riu fins a Garcia, que es troba a l’altra riba. Trobem les senyals del GR a la base del pont ferroviari sobre el riu. A partir d’aquí ja no les deixem fins a Sant Jeroni. Ens desviem per una pista a l’esquerra que passa per sota les vies del tren. Pugem fins a un coll. Sempre seguint el GR, baixem per una trialera a la dreta i seguim per pista fins a l’estret pas del barranc de Perles. Bifurcació una vegada salvat el pas: seguim a l’esquerra, travessem en remuntada tot el pla de Perles i, baixem fins trobar el trencant de Sant Jeroni (seguir el GR) on arriben per carretera.

Des de Sant Jeroni hem de voltar la Picossa. Ho fem seguint un PR i les indicacions de Santa Magdalena de Mucuró. Deixem aquestes indicacions quan trobem les de Vall de Lladres, on anem a parar. Anem a l’esquerra, retrobem el GR i recorrem tota la vall. Desemboquem a l’antiga carretera N-420. Anem a la dreta seguint el GR. Atenció: quan sortim a la nova carretera, cal travessar-la i continuar per l’altra banda fins a trobar una pista a l’esquerra, que seguim (les senyals del GR són al paviment). Travessem el riu Sec, remuntem un petit tram fins a un coll i ens deixem caure lliscant per la vall de la Torre, escenari de durs combats a la batalla de l’Ebre.

Travessem tota la vall seguint el GR. Atenció: en una bifurcació clara, a l’esquerra, abans d’arribar a la fortificació de La Torre, en runes, el GR gira a l’esquerra per anar a buscar el pas, que s’intueix al SE, per sortir de la vall. El seguim però deixem la pista del GR i continuem per l’esquerra. Remuntem per una pista dura que ens porta a l’altra banda del serrat. Comencem a perdre alçada ràpidament. Desemboquem en una pista que seguim, a l’esquerra. Anem sempre en baixada, mantenint la direcció i sempre pel Barranc de la vall de Surroca. Atenció: quan trobem una clara bifurcació, deixem la pista de la dreta, que gira 90º i continuem uns metres endavant, però deixem la pista bona per una de poc clara que continua baixant (en direcció a una caseta dels cultius). Sempre en la mateixa direcció, el camí va millorant fins a convertir-se en un d’ample i asfaltat que desemboca en un revolt de la carretera que ve de Miravet. Continuem per una pista asfaltada a l’esquerra que ens porta de dret fins a Móra d’Ebre.

Juny 2005

Bar Avinguda. Tel. 977 400 027
Can Torrades. Tel. 977 401 962
El Llagut. Tel. 977 401 210

Mapa Comarcal de Catalunya. Ribera d’Ebre. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).