Catalunya
AUR 002_Tuixent
Serra del Verd. Massís del Pedraforca. Parc Natural Cadí-Moixeró
Tuixent_Coll de la Mola_Moripol_Feners_Saldes_El Collel_Josa del Cadí_Tuixent
Mapa digital Comarcal. Alt Urgell. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).
Mapa digital Comarcal. Berguedà. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).

Desnivell: 1940 m
Dificultat: difícil
BER 003_Gisclareny
AUR 001_Tuixent
BER 028_Gósol
BER 030_Gósol
BER 038_Llinars (Castellar del Riu)
BER 050_Gòsol
AUR 020_Molí de Fórnols

Prenem la carretera en direcció a Sant Llorenç de Morunys. Travessada la riera deixem l’asfalt prenent a l’esquerra la pista que puja a Coll de la Mola. Un cop superat, perdem alçada en direcció a Gòsol. Deixem la pista principal en un revolt tancat desviant-nos a la dreta. Flanquejem, primer en pujada i després en baixada fins al coll de Gòsol, a la vessant Nord del Cap d’Urdet.

Al coll deixem la pista principal, canviant de vessant. En la baixada a Mirapol deixem primer una pista a l’esquerra en un revolt tancat i prenem la següent que trobem. Sortim a una bona pista que a l’esquerra ens porta al poble abandonat de Moripol. Des d’aquí iniciem el descens al fons de la vall seguint la direcció de Feners. En una clara bifurcació ens desviem a l’esquerra. Remuntem la vall fins passat Sant Antoni de Feners, a la nostra dreta. A partir d’aquí seguim per pista asfaltada un curt tram. En un revolt tancat a tocar d’una casa es pot agafar la carretera per arribar a Saldes.

Prenem la pista a tocar de la casa. Deixem una pista a l’esquerra, una a la dreta, passem just davant d’una casa, travessem el camp i arribem a un lloc sense possibilitats de rodar. Hem d’anar a buscar, cap a la dreta, els prats de Cal Fenxo. Salvem els pendents dels prats fins trobar la pista d’accés al mas on anem a l’esquerra. A tocar de la carretera continuem per una pista en mal estat a la dreta fins arribar a Coll de la Trapa. Travessem l’asfalt seguint per la pista principal que marxa a la dreta. La deixem quan trobem una pista a l’esquerra en baixada. Travessem la riera i després de la pujada sortim a la carretera de Gòsol a Saldes. Anem a la dreta i tot seguit la deixem, agafant la carretera asfaltada a l’esquerra que ens porta al Coll de la Cabana. Passat el Mirador del Pedraforca s’acaba l’asfalt i continuem per pista. Al Collell deixem la pista i ens desviem a l’esquerra seguint les traces d’una antiga pista que ens baixa, resseguint la vall del riu de Cerneres, per una divertida trialera. Travessem a la part baixa el llit del sec riu i continuem per la pista de l’altra banda. Desemboquem a la carretera que a la dreta ens porta fins a Josa i de nou a Tuixent.

Juny 2006

Moripol. Sant Antoni de Feners.

ALLOTJAMENT I RESTAURANTS

Mapes Comarcals de Catalunya. Berguedà. Alt Urgell. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).