Catalunya
SEL 003_Osor
Les Guilleries. Sant Benet. Pantà de Susqueda
Osor_Sant Benet_Mare de Déu del Coll_Osor
Mapa digital Comarcal. Selva. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).

Dificultat: mitjana-difícil
SEL 017_Osor
SEL 019_Osor

Els límits de les Guilleries. Pantà de Susqueda

Sortim d’Osor per la carretera en direcció a Sant Hilari Sacalm. Deixem l’asfalt al Km 11 de la carretera per una pista a la dreta amb indicacions de Sant Miquel de Solterra. En el primer tram del trajecte per la vessant sud de la muntanya de Sant Benet deixem diverses pistes secundàries a la dreta. Arribem a una clara bifurcació on continuem recte deixant la pista que baixa a l’esquerra. Passada la desdibuixada pista que puja al mas de Can Bosc trobem una bifurcació poc clara; la direcció d’ambdues pistes és la mateixa. Anem a l’esquerra per la pista principal en suau descens. A la següent bifurcació on anem a la dreta pujant. Fem un parell de llaçades i en un revolt tancat anem a l’esquerra deixant la pista principal.

Continuem pujant. Quan el pendent es suavitza, trobem pistes tant a la dreta com a l’esquerra: hem de mantenir sempre la direcció sense perdre alçada. Sortim a una pista més bona en pujada, girem en rodó a l’esquerra i al poc, trobem una pista secundària a la dreta que prenem, recuperant la direcció que portàvem abans de perdre alçada. Continuem baixant fins al Coll de Querós. Per passar a l’altra banda del coll hem d’anar a buscar una pista que ens queda a sota a la dreta. Podem baixar directament per un corriol no ciclable o anar a la dreta fins trobar una pista a l’esquerra que ens baixa. Iniciem una dura pujada amb molta pedra. Quan el pendent es suavitza i es fa més còmoda hem de prendre la pista a l’esquerra que continua pujant. Sortim a una altra pista que a la dreta ens porta a Vallclara.

Continuem per la pista que ressegueix la carena en còmoda baixada fins al trencant encimentat de Sant Andreu de Bancells, que deixem a l’esquerra. Passat aquest prenem, metres enllà, una pista a l’esquerra amb alguns senyals vermells. Passem per davant d’un casa. Trobem una bifurcació on deixem la pista principal i les senyals vermelles, continuant a la dreta. Podem gaudir de les impressionants vistes del Pantà de Susqueda on arribem enllaçant sempre les pistes de baixada.

Resseguim el pantà cap a la presa, però abans trobem senyalització de GR i una pista ampla i encimentada que a la dreta puja al Coll de Nafre. Al coll prenem la pista de la dreta en direcció a la Mare de Déu del Part. Fem uns pocs metres i anem dos cops seguits a l’esquerra, seguint el GR per arribar a la malmesa ermita, situada a tocar de la pista que continua baixant. A la part baixa de l’ermita, el GR continua a l’esquerra ja fins a Osor.

Febrer 2006

Mare de Déu del Part

Mapa Comarcal de Catalunya. Selva. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).