Catalunya
Priorat
PRI 001_Ulldemolins
Parc Natural de la Serra de Montsant
Ulldemolins_Albarca_Mare de Déu del Montsant_Pi de la Carabasseta_Santa Magdalena_Sant Antoni_Ulldemolins
Mapa digital Comarcal. Priorat. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).

Dificultat: mitjana

Des de la plaça de l’església anem a buscar el carrer Major per arribar a la plaça on s’ubica el santuari de la Mare de Déu de Loreto. Prenem el carrer Fontalba a la dreta de l’església. Al final del carrer, a tocar de la carretera, prenem una pista a la dreta, en baixada. Deixem la pista en un revolt tancat per un corriol, a l’esquerra. En pocs metres sortim a una pista i la seguim a la dreta. Deixem una pista a l’esquerra i després una altra a la dreta. A la següent bifurcació continuem a l’esquerra.

En el camí que porta al trencant a l’esquerra que condueix al poblet d’Albarca, deixem una pista a la dreta. Feta la visita, desfem el camí i continuem pujant per dures rampes fins a la part alta de la cinglera. Arribem al Pla del Grau Gran. Continuem per un sender amb senyals de GR per arribar a l’ermita de la Mare de Déu del Montsant.

Des d’aquí fins l’ermita de Santa Magdalena ens guiem pels senyals de GR. Anem tota l’estona per una trialera exigent, no sempre ciclable, però que agradarà els rutabikers amants d’aquest tipus de camí. Alguns passos són arriscats i s’ha d’extremar la precaució. Des de l’ermita de la Mare de Déu del Montsant prenem el corriol a la dreta de la cinglera. Sortim a un petit coll on hem de carregar la bici per salvar el mur de conglomerat que tenim al davant. Al Portell de Peret continuem per l’altra vessant, la del Barranc de Pèlags. Passem de nou a l’altra banda i arribem a les baumes de les Coves Raconeres. Finalment arribem al Coll del Pi de la Carabasseta i iniciem el descens pel Grau del mateix nom: el corriol de baixada surt a la nostra dreta, seguint en un principi la mateixa direcció que portem. La baixada té trams complicats, però una vegada passada la cinglera es fa més assequible.

Arribem al berenador de l’ermita de Santa Magdalena on continuem a l’esquerra seguint les indicacions de l’ermita de Sant Antoni. Rodem per un corriol còmode i ample fins a aquest punt. Deixem a la dreta l’ermita i continuem per la pista que trobem mantenint la direcció. Al Coll de Prat deixem la pista principal i ens desviem a la dreta per una pista no molt clara (abans n’haurem deixat una que va cap uns camps). La pista es va difuminant, però el camí es fa evident. Sortim a una pista que prenem, a l’esquerra, resseguint el Riuet del Teix. Passades unes granges, sota mateix del poble d’Ulldemolins, i abans de sortir a la carretera, ens desviem a la dreta, travessem el torrent, i seguim els senyals de GR per remuntar fins al poble.

Octubre 2006

Mare de Déu del Montsant, Santa Magdalena, Sant Antoni.

ALLOTJAMENTS

Restaurant LA GRAELLA tfn. 977 56 16 93
Restaurant-bar Centre civic i social Tfn. 977 56 15 85

Serra de Montsant. 1:20.000. Editorial Piolet
Mapa Comarcal de Catalunya. Priorat. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).