Catalunya
Gironès
GIR 001_Cassà de la Selva
Les Gavarres
Cassà de la Selva_Quart_Vinyoles_Sant Mateu de Montnegre_Sant Cristòfol del Bosc_Cassà de la Selva
Mapa Digital Comarcal. Gironès. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).

Dificultat: fàcil
GIR 003_Girona
Sel 023_Riudellots de la Selva

A Cassà de la Selva anem a buscar el carrilet a la rotonda on conflueixen la carretera C-25 i la variant de la C-250. Seguim el carrilet en direcció a Girona fins a l’antiga estació de Quart. A l’estació deixem el carrilet i tombem pel carrer de la dreta fins al semàfors. Anem a l'esquerra travessant la riera de Celrà. Al pròxim carrer girem a la dreta cap a l’església. Anem pel carrer principal fins a desviar-nos. Aviat s’acaba l’asfalt i ciclem per pista fins a trobar-ne una altra a l’esquerra, que agafem. Iniciem l’ascensió a la carena del serrat deixant a la dreta la vall de la riera de Celrà.

Anem sempre per la carena seguint una ruta senyalitzada per a bicicletes (nº 11), amb alguns trams de fort pendent fins a trobar una clara bifurcació just després de deixar una pista a l’esquerra que puja a un dipòsit d’aigua. Prenem la pista de la dreta en baixada seguint ara la ruta nº 3. Baixem a la vall per tornar a pujar per fortes pendents fins a un mas a la part alta de l’altra vessant. Continuem per la pista principal fins a sortir a la carretera de Quart a Sant Mateu de Montnegre. La seguim a l’esquerra. Passat Vinyoles trobem la bifurcació de Sant Mateu de Montnegre, on arribem seguint la carretera, o continuant per una pista a la dreta.

A l’entrada de la plaça de l’església continuem per una pista que trobem a la dreta. La pista baixa al fons de la riera i tot seguit puja al mas de Can Merla. Continuem per la pista principal fins a una cruïlla de camins en un petit coll. Continuem pujant per la pista principal, deixant a la dreta el camí que duu a Cal Frare, fins a Coll de Bou, on la deixem per una pista a la dreta de baixada pronunciada. La seguim fins a Sant Cristòfol del Bosc. Arribant a l’ermita prenem la pista de l’esquerra, que baixa a la riera. Pugem a un extens pla on deixem una pista a l’esquerra en direcció a un mas. Passada la finca de can Quaresma sortim a una pista asfaltada que seguim a la dreta. A la bifurcació de Can Matabous continuem a l’esquerra mantenint la direcció. Trobem un carrer on anem a l'esquerra i després a la dreta per acabar la ruta.

Setembre de 2007

Sant Mateu de Montnegre, Sant Cristòfol del Bosc.

ALLOTJAMENT
Can Jep Llarg (Allotjament Rural Independent) - www.turisme.girones.org
Can Mercader (Masia) - www.turisme.girones.org

RESTAURANTS
L'Alzina - www.turisme.girones.org
La Brasa Grillada - www.turisme.girones.org
Mas Ros - www.turisme.girones.org

Mapa Comarcal de Catalunya. Gironès. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).