Catalunya
Vallès Oriental
Anoia
ANO 001_Calaf
Serra de Cellers. Serra de Claret. Serra de Pinós. Serra de Castelltallat.
Calaf_Calonge de Segarra_Enfesta_Pinós_Coll de la Trilla_Castell de Boixadors_Calaf
Mapa digital Comarcal. Anoia. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).

Dificultat: mitjana
SEG 001_Torà
ANO 002 Calaf
BAG 017_Fonollosa
ANO 006_Calaf
ANO 008_Calaf

Iniciem la ruta des de l’estació de Calaf, prenent la direcció al cementiri, per la carretera que duu a Ponts. Travessem per sobre la C-25 o Eix Transversal. Deixem la carretera de Ponts quan passem pel costat d’una fàbrica de gres desviant-nos per una pista a la dreta, uns metres abans del trencant de Dusfort. Passem de llarg una pista a la dreta en baixada i a continuació, una a l’esquerra. Mantenint la direcció arribem a unes granges on deixem consecutivament dues pistes a l’esquerra, abans i després de la finca. Baixem fins travessar el torrent d’Aleny.

Pugem el turó on s’ubica el Castell de Calonge. A la part alta continuem per una trialera en baixada que comença darrera de l’església. Sortim a una pista que ens porta a Enfesta, enfilat a un turó a la nostra dreta. Sortim a la carretera i la travessem per entrar al poble, agafant la primera pista a l’esquerra que trobem.

Quan comencem a pujar deixem primer una pista a la dreta i, tot seguit, una altra a l’esquerra. Passat can Valentí trobem una bifurcació on anem a la dreta seguint la indicació de l’hostal del Vent. Ciclem per una pista ampla i bona. Arribem a una gran explotació ramadera on continuem per l’esquerra de les granges. Passades aquestes deixem una pista a l’esquerra. Més tard en deixem una altra que baixa al Monestir de Sant Celdoni i Ermeter de Cellers. Ens mantenim sempre a la carena del serrat. Arribant a l’alçada de cal Maçana deixem a la dreta la pista d’entrada al mas, continuant per l’esquerra cap a la part alta de la vall de la Riera de Cellers. Sortim a una pista més bona que seguim a la dreta uns metres en baixada. Just en un revolt tancat la deixem per una pista a l’esquerra que ens porta a la carretera. La travessem, seguint per la pista al costat del cementiri de Pinós. Pugem fins al turó on s’emplaça el nucli. Baixem de nou a la carretera per l’altra banda del turó i la prenem a l’esquerra.

Fem un ràpid descens i travessem una carretera. Continuem per una pista ampla amb senyals de GR i les indicacions de Sant Pere de Sallavinera. Després d’un tram de pujada trobem una bifurcació on seguim a la dreta. Sortim a la carretera que ve del poble de Prades, la travessem i continuem per la pista. A la pujada, després d’una ziga-zaga deixem una pista a l’esquerra en un revolt tancat. A l’altra vessant baixem fins al coll de la Trilla. Passat el coll trobem una pista a la dreta, de forta baixada, que prenem. Al final de la baixada, deixem una pista a la dreta en pujada i tot seguit una a l’esquerra. Mantenim sempre la direcció i per la pista principal arribem al castell de Boixadors.

Visitat el castell, al coll, tenim diverses opcions: deixem a l’esquerra en baixada la pista amb marques del GR i una altra a la dreta. Mantenim la direcció de la pujada i continuem per la pista, al principi amb suau pendent, que ens canvia de vessant per iniciar el descens cap a Calaf. Una ràpida i còmoda baixada ens porta als Seguers, que deixem a l‘esquerra. Sortim a una carretera que prenem a la dreta. Deixem la carretera, després de la pujada, per la primera pista que trobem a la dreta. Ens desviem novament a la dreta a la següent bifurcació. La pista porta fins a tocar la C-25 on anem a la dreta. Un curt tram de carretera a l’esquerra ens porta a Calaf.

Febrer 2008

Castell de Calonge. Monestir de Cellers. Pinós. Castell de Boixadors

Mapa Comarcal de Catalunya. Anoia. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).