Catalunya
NOG 001_Vilanova de Meià
Montsec de Rúbies
Vilanova de Meià_Hostal Roig_Portella Blanca_Rúbies_Vilanova de Meià
Mapa digital Comarcal. Noguera. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).

Dificultat: mitjana-difícil
NOG 003_Fontllonga

Des de Vilanova de Meià prenem la carretera en direcció al Pas Nou. Arribant al coll, abans de l’Hostal, prenem una pista a l’esquerra seguint les senyals de GR i les indicacions de la Portella Blanca. Una llarga pujada ens porta al punt més alt de la ruta. Al començament de la pujada deixem una pista a la dreta i cap al final dues a l’esquerra que marxen en direcció contrària a la que portem. Després d’una curta baixada de fort pendent la pista s’acaba a la Portella Blanca on prenem el sender indicat a l’esquerra que baixa al nucli abandonat de Rúbies. La trialera presenta alguns trams ciclables però són molt tècnics i exigents.

A Rúbies continuem per la pista de l’esquerra que puja a la cabana del Pelegrí. Passada aquesta la pista es bifurca; ambdues porten a Vilanova de Meià. Prenem la de la dreta que passa per Santa Maria de Meià. Des d’aquí prenem la carretera per tornar a Vilanova de Meià.

Desembre 2007

CENTRES D’INTERÈS.
Ermita de Rúbies.

Mapa Comarcal de Catalunya. Noguera. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).