Catalunya
Vallès Oriental
VAR 001_Vilac
Serra dera Tuta dera Vop. Serra de Somont
Vilac_Estanho de Vilac_Cabana de Mogueta_Cabana dera Tuta dera Vop_Cabana des Prats_Mont_Vilac
Mapa digital Comarcal. Val d’Aran. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).

Dificultat: mitjana-difícil
VAR 010_Garòs

Des de la plaça de l’església prenem el carrer Major avall fins a sortir del poble. Trobem una pista encimentada que seguim, a l’esquerra. Al cap de poc deixem a la dreta una pista secundària i continuem per la principal, de terra. En un revolt tancat deixem una pista a l’esquerra. Arribem a la barraca de l’estanyó on trobem el petit estany. Continuem pujant fent llaçades. A la part alta passem de llarg una pista a la dreta i més endavant, abans de travessar el Torrent de Salient, una a l’esquerra que baixa a la cabana de Salient.

La pista es desdibuixa passada la cabana de Mogueta, però és suficient per arribar a la cabana dera Tuta dera Vop. En aquest punt hem de prendre un corriol de baixada que trobem a l’esquerra, just abans d’arribar a la cabana. Hem de passar per l’esquerra d’un petit estany que veiem sota la cabana. Trobem marques de PR que ens permeten arribar a la cabana des Prats, en ruïnes. Seguim les marques del PR. A partir d’aquí el sender es torna més complicat i tècnic. Sempre per la dreta del torrent arribem a una bona pista que ens porta a Mont sense problemes.

En una petita placeta del poble prenem un carrer en baixada a l’esquerra amb senyals de GR que ens porta fins a un altre carrer, on anem a l’esquerra i, tot seguit, un sense urbanitzar a la dreta. Cap al final d’aquest trobem, a la dreta, l’antic camí que ens baixa sense problemes a Vilac.

ALLOTJAMENT I rESTAURANTS

Val d’Aran. 1:40.000. Editorial Alpina (ICC).
Mapa Comarcal de Catalunya. Val d’Aran. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).