Catalunya
Vallès Oriental
Baix Camp
BCA 001_Prades
Muntanyes de Prades. Barranc dels Segalassos. Barranc de Villescura. Tossal de la Baltasana.
Prades_Vilanova de Prades_Coll de les Masies_Coll del Bosc_Coves del Pere_Prades
Mapa digital Comarcal. Baix Camp. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).

Dificultat: fàcil

Sortim de la plaça Major de Prades pel carrer del mateix nom. Ens desviem a l’esquerra pel carrer de l’Aigua i continuem per la carretera en direcció a Albarca. La deixem quan trobem una pista a l’esquerra amb senyals de GR. Trobem una bifurcació on ens desviem a la dreta. La pista no està en bon estat i presenta fortes rampes fins al coll de la Drecera. Perdem alçada fins a una bifurcació on anem a la dreta en baixada. Sortim a la carretera que prenem a l’esquerra. La deixem en un petit coll, passats uns tres-cents metres, per una pista a la dreta. Deixem una pista a la dreta, després una altra a l’esquerra i finalment una més a la dreta. La pista baixa ràpidament al fons del Barranc dels Segalassos. Travessem la riera i pugem fins a Vilanova de Prades.

A la sortida del poble prenem la carretera en direcció a Prades. La deixem tot seguit, en un revolt tancat, per una pista cimentada a l’esquerra en direcció a Vallclara. La pista de sorra baixa per la dreta del Barranc de Villescura fins al fons de la vall. Travessem la riera del Barranc de Benages i tot seguit ens desviem a la dreta en direcció al coll de les Masies. La pista fins al coll és entretinguda i presenta trams desgastats per l’erosió.

Al coll travessem la carretera continuant pel camí de l’altra banda. La pista puja fins al coll de Bosc, on hi ha un dipòsit d’aigua. Passem de llarg les pistes de la dreta i continuem pujant. Al final de la pujada deixem a la dreta la pista que puja al Tossal de la Baltasana. Nova bifurcació més endavant on anem a l’esquerra, en direcció a les Coves del Pere. Passades aquestes -una construcció que aprofita una gran balma- arribem a una cruïlla senyalitzada on anem a la dreta en baixada. Sempre per la pista principal anem baixant fins a Prades.

Febrer 2009

Coves del Pere

ALLOTJAMENT I RESTAURANTS

Mapa Comarcal de Catalunya. Baix Camp. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).