Catalunya
Pallars Jussà
PAJ 001_Sant Esteve de la Sarga
Montsec d’Ares
Sant Esteve de la Sarga_Coll de Fabregada_Coll d’Ares_Sant Alís_Beniure_Sant Esteve de la Sarga.
Mapa digital Comarcal. Pallars Jussà. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).

Dificultat: mitjana
PAJ 003_Moror
NOG 002_Àger

Des de Sant Esteve de la Sarga prenem la carretera en direcció Alsamora i Congost de Montrebei. La deixem al coll de Fabregada per un camí rural, enquitranat fins al municipi d’Ager. Fem una llarga pujada fins al coll d’Ares on deixem a la dreta el camí que porta a un observatori. Trobem una altra bifurcació on continuem a l’esquerra, deixant a la dreta el camí que baixa a Ager. Arribem per pista a Sant Alís, punt culminat de la ruta amb vistes panoràmiques dels Pirineus.

Desfem el camí de pujada un centenar de metres, fins trobar a la dreta una pista secundària. La pista, malmesa i força dura per la quantitat de pedres, baixa al fons de la vall i després puja còmodament fins al nucli de Beniure. Tornem al punt de sortida per carretera.

CENTRES D’INTERÈS.
Sant Alís

Mapa Comarcal de Catalunya. Pallars Jussà. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).