Catalunya
Cerdanya
CER 001_Bellver
Parc Natural Cadí-Moixeró
Bellver de Cerdanya_Talló_Bor_Pedra_Riu_Coll de Pendís_Talló_Bellver de Cerdanya
Mapa digital Comarcal. Cerdanya. 1:50.000 Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).

Dificultat: mitjana
CER 005_Bellver
CER 008_Bellver
CER 011_Martinet

A la plaça del Portal prenem el carrer Catalunya. Continuem en direcció a Talló seguint el GR-152 que trobem en una bifurcació a l’esquerra. Passat el poble de Talló deixem el GR en una nova bifurcació seguint la direcció de Bor. El retrobem a Mas Ponç, passat Corborriu, i el seguim fins a Bor. Continuem per carretera fins a Pedra i Riu.

A Riu seguim la direcció indicada de Coll de Pendís. Una pista ampla i molt rodada ens puja fent llaçades fins la cota 1500 a l’alçada del refugi del Serrat de les Esposes. A partir d’aquí la pista està enquitranada però no es fa gens pesada. Deixem el quitrà quan trobem una pista en un revolt tancat que s’enfila fortament a l’esquerra. Les primeres rampes són dures, però després la pujada fins a Coll de la Trapa es suavitza. Des del coll prenem la pista, a la dreta, en baixada. Desemboquem en una pista: a l’esquerra ens porta a Coll de Pendís, punt culminant de l’etapa. Un cop visitat el coll, tornem al trencant i agafem a l’esquerra, i uns metres més avall un altre cop a l’esquerra hi ha una pista ràpida i còmoda, que ens baixa, passant pel refugi de L’Ingla, al fons de la vall del mateix nom i sense cap problema de nou a Bellver.

Santa Maria de Talló. Ermita de Pedra. Sant Serní

www.bellver.org

Mapes dels Parcs Naturals de Catalunya. Nº10 Serra del Cadí_Moixeró 1:40.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC). Ediciones Primera Plana. S.A.
Mapa Comarcal de Catalunya. La Cerdanya. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).