Catalunya
Cerdanya
CER 002_Puigcerdà
Pirineu
Puigcerdà_Sant Martí d’Aravó_Saneja_Guils de Cerdanyà_Estació d’esquí nòrdic de Guils_Refugi de Cabanella_Ger_Bollvir_El Remei_Sant Martí de Cerdanya_Sant Martí d’Aravó_Puigderdà
Mapa digital Comarcal. Cerdanya 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).

Dificultat: mitjana
CER 003_Bolvir
CER 006_Ger
CER 007_Meranges
CER 009_Gréixer
CER 013_Puigcerdà
CER 019_Puigcerdà
CER 022_Puigcerdà

Sortim de l’estació de trens de Puigcerdà en direcció NW pel carrer que va paral.lel a les vies. Les travessem per un pont i girem a la dreta en direcció a Saneja. Travessem el riu d’Aravó pel bonic pont de Sant Martí. Continuem per carretera fins a Saneja. Entrem al poble pel primer carrer a la dreta que enfila cap a la muntanya. Continuem pujant pel carrer de Querol. Quant aquest s’acaba continuem per pista. Només començar deixem a la dreta l’antic camí de la Tor de Querol. A la pujada deixem dues desviacions a la dreta abans de sortir a la carretera que prenem a l’esquerra per arribar a Guils de Cerdanya.

A Guils prenem el carrer de la Muntanya seguint senyals de GR. Seguint-les sempre fem una ziga-zaga a la part alta. Arribem a la Font de la Canal. Continuem per la pista que travessa el torrent de la Mita de l’Òs. Sortim a la carretera. La deixem uns metres més enllà per una pista malmesa a l’esquerra. Fem una pujada entretinguda fins a trobar una altra pista que prenem a la dreta. Sortim a una altra pista on anem a l’esquerra. Sempre per pista travessem per dos cops la carretera abans d’arribar a l’Estació d’esquí nòrdic de Guils.

A l’estació anem cap a l’edifici del restaurant. Passat aquest trobem una bifurcació on anem a l’esquerra, deixant a la dreta la pista cap a Meranges. Acabat el pla, amb amplies vistes del Puigmal, les serres del Moixeró i del Cadí i de la plana ceretana, iniciem el descens. La baixada és ràpida i vertiginosa. En arribar a una bassa deixem una pista a la dreta. Continuem baixant ràpidament. Deixem una pista a l’esquerra que porta a Niula i tot seguit una a la dreta abans d’arribar a Ger.

A Ger anem fins a tocar la carretera. Ciclem en paral.lel per l’esquerra cap al cementiri. Passat aquest travessem la carretera continuant per l’antiga carretera que portava a Puigcerdà. La travessem de nou per arribar al centre de Bollvir. Continuem pel carrer on hi ha l’Ajuntament. Després del Poliesportiu fem un curt tram de corriol fins al veinat d’Amunt i anem a la dreta a buscar la carretera. En arribar ens desviem a l’esquerra, rodant en paral•lel en direcció al Remei. Sense deixar aquest camí rural asfaltat arribem sense dificultats a Puigcerdà pel mateix lloc pel que hem sortit.

Sant Vicenç de Saneja

Mapa Comarcal de Catalunya. Cerdanya. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).