Catalunya
Vallès Oriental
Cerdanya
CER 009_Gréixer
Gréixer_Torrent de Montmalús_Refugi de Cabanella_Estació d’esquí nòrdic de Guils_Refugi de la Feixa_Refugi de Malniu_Coll de la Posa_Gréixer.
Mapa digital Comarcal. Cerdanya. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).

Dificultat: mitjana
CER 002_Puigcerdà
CER 003_Bolvir
CER 007_Meranges

Sortim del nucli de Gréixer per carrer de Montmalús. Deixem una pista a la dreta. En una bifurcació prenem la pista de la dreta deixant el camí que porta a Montmalús. Travessem el torrent i guanyem la carena de la Serra dels Corrals Blancs. Fem una forta pujada amb trams exigents fins una bassa on deixem a l’esquerra la pista que ve de Montmalús. Continuem pujant fins al pla on hi ha l’Estació d’esquí nòrdic de Guils.

Continuem pujant en direcció al refugi de Malniu per una pista ampla i còmoda. Passat el refugi de la Feixa arribem al punt més alt de la ruta. Atenció: prenem una pista molt desdibuixada a la dreta que s’endinsa cap els prats amb senyals de GR. Sempre seguint el GR arribem al refugi de Malniu per una trialera tècnica en algun tram. Ens acostem fins a l’Estany Sec, al costat del refugi.

Continuem per la pista d’arribada al refugi fins a trobar la pista que puja de Meranges. Continuem pujant un tram; uns metres abans d’una clara desviació a la dreta, prenem una pista força desdibuixada a la dreta que s’endinsa al bosc (hi ha una senyalització d’una ruta marcada amb el Nº 122). Baixem per la carena per un camí de molta pendent i pedregós fins al coll de la Posa. No deixem mai la direcció que portem per sortir a una pista més clara que seguim a l’esquerra per tornar a Gréixer.

Estany Sec. Sant Climent de Gréixer

Mapa Comarcal de Catalunya. Cerdanya. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).