Catalunya
BAG 022_Mura
Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac. Valls del Montcau
Mura_Rocafort_Sant Esteve de Vila-rasa_Talamanca_Sant Lleïr_Mura
Mapa digital Comarcal. Bages. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).
El Moianès. Escala 1:30.000. Editorial Piolet

Dificultat: mitjana
BAG 023_Navarcles
BAG 034_El Puig de la Balma
BAG 032_Mura
BAG 033_El Pont de Vilomara_
VOC 006_Matadepera

Sortim de Mura per la carretera en direcció al cementiri. Un cop l’hem passat, deixem la carretera per una pista cimentada a la dreta de forta pendent. A la part alta mantenim la direcció deixant dues pistes a la dreta. Ciclem per la carena del serrat passant de llarg dues desviacions a l’esquerra. Voltem per l’esquerra el Puig Cogul, passant pel costat d’un mas. Comencem a perdre alçària, quan la pista principal vira en rodó la deixem per una de secundària a l’esquerra. Sortim a la carretera que a la dreta ens porta fins a Rocafort.

A la plaça del poble prenem una pista en baixada, a l’esquerra del restaurant. Sortim a una pista cimentada i continuem baixant. A la part baixa deixem una pista a la dreta. La pista marxa en paral·lel a la riera de Mura fins a Sant Esteve de Vila-rasa. Passat el gran mas i la seva ermita sortim a la carretera que prenem a l’esquerra en direcció a Navarcles. Fem un petit tram de pujada i just després del primer revolt tancat trobem una pista a l’esquerra, no gaire ampla, que prenem. Tram trialer però ciclable fins trobar una nova pista on anem a l’esquerra i tot seguit a la dreta en la pròxima bifurcació. Deixem la pista que surt a la carretera per un corriol a l’esquerra. El corriol de pujada no presenta cap dificultat. Ens desviem a la dreta quan aquest es bifurca. Sortim a un coll on retrobem la carretera.

Continuem per la pista que hi ha a l’altra banda i que puja a la carena del Serrat dels Alous. A la part alta passem de llarg una pista a l’esquerra que marxa en direcció contrària a la que portem. Baixem fins un petit collet on hi ha una cruïlla de pistes. Prenem la de la dreta que baixa de cop. Sortim a una pista més bona on anem a l’esquerra.

La pista és clara i ressegueix per la dreta la riera de Talamanca, amb algunes rampes fortes que eviten els engorjats més profunds. Arribem a una bifurcació on continuem per la dreta per una pista cimentada de forta pendent que ens puja, no sense esforços, a Talamanca. A la plaça de l’església trobem una carreró a l’esquerra que ens porta a la font de Talamanca on hi ha un negundo, un arbre monumental d’interès local.

Comencem a baixar, deixem la pista principal que vira a l’esquerra per una de secundària que perd alçària ràpidament. Som al fons de la vall on retrobem la riera de Talamanca i una pista que seguim a la dreta. En una bifurcació passem de llarg una pista a l’esquerra que puja a la serra de la Mussara. Continuem pujant per l’esquerra de la riera. Deixem la pista principal quan en trobem una a l’esquerra, molt poc transitada. Baixem de nou a la riera, la pista es converteix en un corriol que la travessa i s’endinsa cap el bosc. Un centenar de metres enllà sortim a una carretera. Continuem per la pista que hi ha a la dreta de la riera.

Remuntem tota la vall obviant dues desviacions a l’esquerra. La pista passa a l’altra vall i finalment surt a la carretera. La travessem uns metres a l’esquerra entrant a la finca de Sant Lleïr. Abans d’arribar al bonic mas d’ubicació immillorable trobem una pista herbosa a l’esquerra que baixa cap a unes vinyes i una barraca rodona. Passada aquesta deixem la pista principal que marxa a la dreta de nou cap el mas, per una sender ample que hi ha a l’esquerra i que al principi fa una mica de pujada. El sender comença a perdre alçària en direcció a la vall de la riera de Mura, vira cap a la dreta, es converteix en un petit corriol que va flanquejant i finalment surt a una pista que ens porta de nou Mura.