Catalunya
BEB 003_L’Ampolla
Coll de la Mola. Portella. Cap Roig
L’Ampolla_Pas de la Portella_El Perelló_Punta de Pinyana_el Bacomer_L’Ampolla
Mapes Comarcals de Catalunya. Baix Ebre. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).

Dificultat: fàcil
BEB 004_El Perelló

Incursió a la serra de Coll de la Mola

Ruta fàcil degut a que la major part dels camins rurals estan asfaltats, que connecta els municipis de l’Ampolla i el Perelló a través del pas de la Portella i torna al lloc de sortida des del Cap Roig, tot seguint el GR-92 que marxa paral·lel a la façana marítima.

Sortim del nucli pel barranc de Sant Pere travessant les vies de comunicació del tren, la carretera i l’autopista per passos soterrats. Just creuats ens desviem a l’esquerra i tot seguit a la dreta seguint el camí de Furoner.

Ciclem per un camí rural asfaltat entre parcel·les de conreus d’oliveres amb les típiques barraques, petites construccions per guarda-hi les eines i la collita, molt d’elles ara restaurades i convertides en vivendes. Oliveres centenàries, fins i tot algunes de mil·lenàries, que durant segles han extret d’aquest àrid territori l’aigua suficient per produir el preuat líquid daurat.

Un cop travessem el barranc de Furoner iniciem la pujada al pas de la Portella, entre els cims de Coll de la Mola i Pic de la Figuerassa. A l’altra banda descobrim un paisatge muntanyós que a voltes ens deixa gaudir del pobles ubicats a la costa, del Delta de l’Ebre i dels cims de la serra del Boix i de les Moles.

Voltem, per una pista pedregosa que marxa entre bonics pinars, la capçalera del barranc de la Tita fins a trobar un camí rural asfaltat que en una ràpida baixada ens porta al Perelló, des d’on continuem per la carretera en direcció a Perelló Mar. Deixem la carretera principal després d’una curta pujada i continuem pel camí que baixa a la platja de Cap Roig. Continuem la ruta seguint el GR-92 que ens porta de nou a l’Ampolla perfilant la costa.