Catalunya
Vallès Occidental
VOC 003_Valldoreix
Parc de Collserola
Valldoreix_Turó de la Pineda_El Papiol_La Rierada_Turó de Castellví_Pantà de Vallvidrera_Santa Maria de Vallvidrera_Les Planes_La Floresta_Colònia Montserrat_Valldoreix
Mapa digital de Catalunya. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).

Dificultat: mitjana
BAR 001_Barcelona

Sortim del CP Jaume Ferran Clua de Valldoreix en direcció sud. Al final del carrer girem a la dreta i de seguida agafem a l’esquerra una pista amb fort pendent. La seguim fins a la primera carena. Agafem un corriol cap a la dreta, carenant, fins a trobar una pista que prové de la Colònia Montserrat. L’agafem a la dreta fins a una altra que prenem a l’esquerra. Més endavant la deixem i seguim l’indicador de “camí de passejada” a l’esquerra en direcció a Papiol. Abans d’arribar a una torre elèctrica haurem de desviar-nos a la dreta per un corriol que ens portarà a una nova pista que cap a l’esquerra baixa al poble. Just abans d’arribar, darrere d’una bòbila (fàbrica de maons) es poden visitar les Escletxes.

Des de la bòbila anem en direcció a les Cases del Puig. Passada una hípica perdem alçada ràpidament sense mai deixar la pista principal. Quan aquesta torna a remuntar la deixem en un revolt tencat per una pista secundària a la dreta que resseguint l’orografia ens durà a Can Planes. Des del mas continuem per una bona pista que ens permet remuntar la vall fins al veïnat de la Rierada. L’últim tram d’aquest trajecte el fem per un sender que marxa sempre per la vora del riu.
Continuem per carretera asfaltada en direcció a Vallpineda fins a un trencant a la dreta cap a Can Madolell (carrer Sibèria). Just abans de travessar un pont agafem un corriol que marxa per l’esquerra del riu i el segueix el fins a prop de Can Busquets. En un lloc obert i més pla, a tocar de la masia, el deixem per una altre corriol senyalitzat amb una fita que travessa el riu i agafa una vall a la dreta. Forta pujada per salvar els primers trams de pujada. Cap a la part alta deixem una desviació a l’esquerra i en la següent bifurcació ens desviem a l’esquerra. Sortim a la carretera que prenem fins al coll de Can Pasqual on trenquem a l’esquerra seguint la direcció dels turons de Can Pasqual i Can Castellví. Ens desviem dues vegades a la dreta per assolir el Turó de Castellví.

Un cop a la carena prenem un sender a l’esquerra que ens baixa fins a una pista que seguim a l’esquerra. Bifurcació arribant a una urbanització on prenem el carrer de la dreta, de forta baixada. Atenció, cap al final del carrer ens desviem per un corriol a la dreta que ens baixa per un marge al pantà de Vallvidrera. Des de la presa continuem baixant per unes escales, passem per davant la boca de la Mina Grott i arribem a l’ermita de Santa Maria de Valvidrera. Des del pàrquing de l’ermita continuem per un sender que marxa en paral.lel a la carretera, la qual travessem al revolt rodó de les Monges.
Mes endavant trobem una nova pista que seguim a l’esquerra i en la següent bifurcació anem a la dreta. La pista puja fins la part alta de la urbanització de les Planes. Continuem la ruta per l’avinguda de Collserola, carrer de la Via Làctea i l’avinguda de Tots Sants. Al final de la mateixa prenem un corriol a la dreta que ens baixa al carrer de sota. Arribem a Les Planes
De les Planes a la Floresta continuem pel camí de can Flo i trencant a l’esquerra per l’av. Pere Planes fins a pl. Pere Planes, c. Major, C. Bonavista. Travessem la carretera de Vallvidrera, av. Verge de Montserrat en direcció a la colònia Montserrat (Valldoreix). Atenció, quan trobem a la dreta el carreró de la Soledat el prenem. Baixem per pista de fort pendent paral·lela als carrers d’aquesta barriada. A la part baixa sortim a un dels carrers que travessem continuant en direcció a un mas. Al mas ens desviem a la dreta, pugem per un marge de terra vermella fins a un camp i per un corriol a la dreta arribem de nou a Valdoreix.

DESEMBRE DE 2010

Ermita de la Salut. Les Escletxes del Papiol. Pantà de Vallvidrera. Mina Grott. Santa Maria de Vallvidrera. Museu Casa Verdaguer de Vila-Joana

Mapa Comarcal de Catalunya. Vallés Occidental. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).