Catalunya
Pallars Jussà
PAJ 003_Moror
Montsec d´Ares
Moror_Estorm_Sant Salvador_Castellnou de Montsec_Sant Esteve de la Sarga_Beniure_Moror
Mapa digital Comarcal. Pallars Jussà. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).

Dificultat: mitjana
PAJ 001_Sant Esteve de la Sarga
PAJ 010_Tremp
PAJ 017_Mont-rebei

Sortim des de la font situada a la carretera, a la part baixa de Moror. Just iniciat el carrer de pujada al poble prenem una pista a la dreta. Passem per l’esquerra d’una granja i arribant a Estorm, enfilem per una rampa impossible cap el cementiri. Sortim a la pista que puja del poble que prenem a l’esquerra. Quan el pendent es suavitza, a la part alta de la serra, trobem a l’esquerra el trencant de Sant Salvador. Visitada la ermita continuem per la pista. Quan voltem el Turó de Les Mosques, lloc d’esplèndides vistes, deixem a la dreta la pista que baixa al Castell de Miravet, sota mateix nostre. Perfilem tota la Vall de Formicó. Primer deixem una pista a la dreta que canvia de vessant i quan trobem una gran bassa, anem a l’esquerra. Obviem una pista a la dreta. Voltem sense perdre alçada la vessant sud de la Serra de Cuscó. Deixem una altra pista a l’esquerra quan salvem la pujada que ens passa a l’altra banda de la Serra del Sastret. Baixem fins trobar la carretera, que a la dreta porta a Castellnou de Montsec i a l’esquerra, a Sant Esteve de la Sarga i Beniure.

Prenem a la dreta l’únic carrer del poble. Anem per pista fins trobar a l’esquerra una petita pista amb senyalització de GR. Baixem al Moli de Beniure, mig perdut a la dreta, sense deixar la traces del que sembla una pista. Al final de la pujada sortim a una bona pista. Deixem una pista a l’esquerra i mantenim la direcció. Deixem una altra pista a l’esquerra i en la baixada al fons de la vall en deixem una altra que puja a l’Alzina. Iniciem la pujada a Moror; primer deixem una pista a la dreta i a la següent bifurcació prenem la pista de l’esquerra que puja directament al final de la ruta.

CENTRES D’INTERÈS.
Sant Salvador, Castell de Mur, Santa Maria de Mur.

Mapa Comarcal de Catalunya. Pallars Jussà. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).