Espanya França Grècia Itàlia Romania Escòcia Eslovènia Suïssa
Bagà_Delta de l`Ebre
Prats de Rei_Montblanc
Alta Anoia. Serra de Comaverd. Conca de Barberà
Prats de Rei_Veciana_Santa Maria del Camí_Albarells_Argençola_Santa Coloma de Queralt_Pontils_Vallespinosa_Cabra del Camp_Prenafeta_Montblanc
Mapa digital Comarcal. Anoia. Conca de Barberà. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).

Dificultat: mitjana-difícil

Deixem Prats de Rei per la carretera en direcció Igualada. Tot just sortir del poble prenem la segona pista a la dreta i passegem entre camps fins trobar la pista que puja al mas La Clau. Centenars de metres més enllà, a la carena, trobem una bifurcació on continuem a l’esquerra. Hem de carenar tot el serrat, parant atenció de no deixar la pista, fins arribar a l’extrem sud de la Carena de les Viudes a on comencem a perdre alçada de cop. Voltem totalment el turó per baixar a la Riera Gran. La travessem, passem Cal Turull i finalment arribem a la part alta on continuem per l’esquerra fins trobar la carretera que porta a Veciana.

Just arribant al poble prenem un trencant a la dreta que indica Santa Maria del Camí a on arribem sense dificultats per una pista molt còmoda. Fem un curt tram per carretera molt transitada i passat Cal Rosor trobem una desviació a l’esquerra que seguim. Prenem una pista que travessa la riera i es dirigeix a Albarells. Passat el petit nucli la pista continua fins al Coll de Bellic on seguim sempre a la dreta enfilant cap a la carena del serrat. A l’esquerra la pista porta a Argençola.

Des d’aquí continuem per la pista asfaltada, sortosament tranquil•la i agradable, fins arribar al trencant d’Aguiló. Prenem aquesta direcció i seguidament enfilem per una forta rampa a dreta. Travessem la carretera a la part alta i continuem fins a Santa Coloma de Queralt (ens hem de desviar a l’esquerra, agafant la pista que duu a Cal Marc i després a la dreta per tal d’evitar la carretera d’entrada a la població).

Arribem a una plaça amb unes fonts generoses. Continuem a l’esquerra i trobem un PR local per a bicicletes que seguim en direcció a Santa Perpetua de Guia. Arribem a La Mare de Deu de la Llet on deixem la pista principal. Continuem seguint el PR, per un camí entretingut, fins trobar el GR 7. Ara seguim les traces de tots dos fins a Pontils. Aquí deixem les senyals del GR una vegada travessada la riera. Continuem a la dreta per pista asfaltada fins a Vallespinosa.

Travessem el poble i al final del mateix continuem a la dreta en direcció Camí de Cabra. Remuntem fins el Coll de Valls i saltem a l’altra vessant seguint les marques del GR. Al fons de la vall s’estan modificant grans extensions del llit del riu per plantar-hi vinya; passat aquest punt trobem una bifurcació: anem a dreta en direcció a un mas. A partir d’aquí s’ha de remuntar per pista fins al coll situat per damunt del mas Cal Guixó (en runes). Atenció en aquest tram perquè la senyalització es abundant però confusa: cal seguir les indicacions del sender de la Ruta dels Catars. Des del coll, una agradable baixada ens porta a Cabra del Camp.

Travessem la riera del poble i a la dreta circulem paral•lels a l’autopista. Aquí la opció probablement mes senzilla i fàcil es continuar la ruta per la dreta de l’autopista en direcció al Mas del Civit i anar a buscar el GR que ens porta al punt final de la ruta. La opció descrita travessa per un pont l’autopista, anem a dreta i seguidament prenem la pista que s’enfila a l’esquerra. Després d’un tram de pujada, incomprensiblement perdem altura. Arribem a una bifurcació: probablement a la dreta s’arriba còmodament a Prenafeta, però a l’esquerra les indicacions són clares: Prenafeta i Montblanc. Cal remuntar un tram per arribar a una bona pista amb senyals de GR que seguim a l’esquerra. Flanquejem un tram i deixem la pista principal que puja per una secundària a la dreta de forta pendent que baixa a Prenafeta. Per carretera arribem en una ràpida baixada al final de l’etapa.

Abril 2004

Santa Maria de Veciana. Santa Maria del Camí. La Mare de Deu de la Llet. Castell de Pontils

FONDA CAL BLASI. Tel. 977 86 13 36
FONDA ELS ÀNGELS. Tel. 977 86 01 73
HOTEL DUCAL. Tel. 977 86 00 25
HOTEL VIAURELIA. Tel. 977 86 17 90

Mapa Comarcal de Catalunya. Anoia. Conca de Barberà. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).