Espanya França Grècia Itàlia Romania Escòcia Eslovènia Suïssa
Etapa 3
Teruel_Albarracín_Teruel
Teruel_Albarracín
Pinares de Rodeno. Sierra de Albarracín.
Teruel_Campillo_Laguna de Bezas_Puerto de Donarque_Albarracín
Cartografia Militar de España

Dificultat: mitjana

Des de la plaça del Torico baixem a buscar el pont nou. Travessem el riu i la carretera nacional. A l’altra banda anem a la dreta uns metres en direcció al barri de “el Jorgito”. Ens desviem a l’esquerra per una pista que ressegueix la rambla. Després de les fonts de la Salut passem de llarg dues pistes que pugen a unes finques, a banda i banda de la principal. Mes enllà deixem consecutivament una pista a l’esquerra, una a la dreta i una altra a l’esquerra. Arribem a una clara bifurcació on anem a l’esquerra. Passem de llarg dos camins a l’esquerra mantenint la direcció. Arribem al Alto de la Muela on trobem una pista que seguim a la dreta i que ens canvia de vall. Iniciem el descens per un impressionant paisatge argilós modelat per l’erosió, conegut a la zona com Monotes.

Passem de llarg una pista a l’esquerra que baixa cap a la Rambla de Barrachina. Continuem un bon tram per terreny planer amb senyals de PR. Deixem una pista a la dreta just passada una finca. Trobem una bifurcació on deixem el PR continuant per la pista que puja per l’esquerra. Arribem a una granja on continuem per la pista que baixa a l’esquerra. Passem de llarg dues pistes seguides, una a l’esquerra i l’altra a la dreta. A la següent bifurcació anem a la dreta. Passem de llarg una pista a l’esquerra. Sortim a una bona pista i seguim recte, mantenint la direcció. Deixem una pista a la dreta. Abans d’arribar a la carretera seguim a l’esquerra per arribar a Campillo per una pista a la dreta.

Sortim de Campillo per la carretera en direcció a Bezas. La deixem passat el poble per una pista a la dreta, al costat d’uns corrals. S’endinsa al bosc en paral•lel a la carretera. Trobem de nou la carretera que travessem continuant per la pista que tenim al davant. Deixem un grup de cases, les Casillas de Bezas, a l’esquerra mantenint la direcció que portem. Trobem una pista que a l’esquerra porta a la Laguna de Bezas. La resseguim per la dreta creuant-nos amb el GR que obviem. Passem de llarg una pista a l’esquerra. Sortim a una bona pista (que porta a Rubiales) on anem a la dreta. Trobem un encreuament de pistes on continuem recte. Sortim a la carretera del Puerto de Dornaque.

Després d’uns metres a la dreta trobem a l’esquerra la carretera d’Albarracín que seguim. Just passat el camí d’entrada al Centro de Interpretación de Dornaque prenem una pista a l’esquerra. Trobem la pista que puja del centre. Més endavant deixem a l’esquerra una pista que baixa a Fuentebuena. Deixem la pista principal, que marxa a la dreta i acaba més enllà, per una pujada a l’esquerra. Després d’un tram de fort pendent arribem a la part alta on ens desviem a la dreta en una bifurcació.

Trobem una pista que seguim a la dreta. Passem per la Ceporra de los Cuatro Pinos. Quan trobem el GR ens desviem per una pista a l’esquerra que marxa per sota la Peña la Escopeta. Sempre seguint el GR arribem a la carretera de Albarracín. Deixem el GR ciclant en paral•lel a la carretera per l’esquerra. Trobem una pista que seguim. Arribem a una bifurcació on continuem a l’esquerra. Passem per l’esquerra d’uns corrals. La pista s’acaba en un camp que hem de passar per la dreta per anar a buscar les cases de l’aparcament de la Fuente del Cabrizo on retrobem la carretera que ens porta a Albarracín.

ALLOTJAMENT I RESTAURANTS

Mapa excursionista 1:40.000. Serranía de Albarracín nº 52/53. Federación Aragonesa de Montañismo. Prames cartografia.