Espanya França Grècia Itàlia Romania Escòcia Eslovènia Suïssa
Territoris Serens
Bellmunt_Rupit
Cabrerès. Collsacabra
Bellmunt_Sant Pere de Torelló_L’Esquirol_Cantonigròs_ Tavertet_L’Avenc_Collet de Rajols_Rupit
Mapa digital de Catalunya. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).

Dificultat: mitjana

Ràpida i bonica baixada fins a Sant Pere de Torelló. Sortim del poble seguint el GR que marxa per un sender darrera l’església. Sortim a la carretera que travessem. A mitja baixada cap a la urbanització de la Riera ens desviem a l’esquerra travessant per una palanca el riu. El GR continua per darrera la casa de colònies El Molí de la Riera i, a continuació, marxa entre el riu i un petit canal fins al pont de la Riera que deixem a l’esquerra i on enllacem de nou amb la ruta dels Territoris Serens. Seguim per un tram no ciclable que salva un petit talús. A la part alta anem a buscar la pista que tenim a sota i que porta fins a una masia amb una torre. La voltem per un camí poc freqüentat per la dreta de la casa. Sortim a una pista asfaltada que ve de la urbanització de la Riera on anem a l’esquerra (en BTT es pot estalviar tot aquest tram prenent directament la pista asfaltada des de la urbanització).

Just travessat el riu Fornès ens desviem per una pista a l’esquerra. Rampes fortes fins a trobar la carretera d’Olot que travessem per un túnel. Al següent túnel, el de Collsesoques, deixem el GR que marxa a la dreta per la senyalització d’un PR en direcció a la Serra del Feu, direcció que seguirem fins aquest punt. Ciclem ara en paral·lel i per l’esquerra de la carretera d’Olot. Quan la tornem a travessar, retrobem el GR. Després d’una curta pujada trobem una bifurcació on continuem a l’esquerra, enganxats a la carretera, ara per la seva dreta. Seguim sempre les marques de GR i PR. Passat el punt senyalitzat com a Serra de la Creu_Trotacans perdem alçada ràpidament. Atenció en la baixada per què deixem el GR que marxa a la dreta continuant per la carena seguint el PR.

Arribem al Grau del Feu on prenem la pista de la dreta que baixa al mas el Feu. Continuem per la bona pista d’arribada al mas fins la següent bifurcació on ens desviem a la dreta en direcció al mas La Guilasa i, en aquest punt, ens desviem a l’esquerra sense entrar a la finca. Uns metres enllà trobem de nou el GR que s’endinsa al bosquet per una petita pista a l’esquerra. Sempre seguint les marques arribem a L’Esquirol.

Al poble prenem la carretera en direcció a Tavertet. La deixem tot seguit pel camí que baixa a la barriada del Carrer del Pont, senyalitzat. Al final del carrer trobem de nou la carretera, fem uns metres a l’esquerra i prenem una pista a la dreta senyalitzada amb GR. Passat el Campàs trobem el sender del camí de la Foradada, de les dues possibilitats anem per el de la dreta de la riera, ciclable i un tram clàssic de la multitudinària BTT del Cabrerès.

El camí es ciclable però es complica al final d’una pujada. En aquest punt ens desviem a l’esquerra per un curt tram no ciclable que salva el rierol. De nou damunt de la bici deixem a l’esquerra el camí que baixa a la Foradada continuant en direcció a Cantonigròs. La pujada es feixuga pel mal estat del ferm de la pista.

Al centre del poble hem d’agafar un carrer a la dreta que trobem pujant a l’església senyalitzat amb marques de PR. Es tracta del Camí dels Enamorats , un corriol que marxa en paral·lel al torrent de Balà, que porta fins a la font dels Enamorats. A la font continuem per una bona pista que puja al Pla d’Ardura on continuem rectes en la primera bifurcació que trobem carenant en direcció sud. Arribem a un trencat que seguim a l'esquerra en baixada. La pista ens porta, travessant el Torrent de Gorgàs, fins a Tavertet. Continuem pel camí de Rupit seguint el GR-2. La ruta passa per l’Avenc, el Pla Boixer i el mas de Rajols

Continuem per l’esquerra del mas seguint el GR per un corriol trialer. Després, la ruta continua per una pista en direcció nord que voreja per dalt el poble fins trobar la carretera d’accés a Rupit.

2010

Mapes Comarcals. Osona. 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).