Espanya França Grècia Itàlia Romania Escòcia Eslovènia Suïssa
Pedals de Foc
Espot_Artíes
Parc Nacional d’Aiguestortes i Estany de Sant Maurici
Espot_Jou_Son_Refugi del Gerdar_Sorpe_Borén_Isil_Alós d’Isil_Mair de Diu de Montgarri_Pla de Beret_Baguerge_Unha_Gessa_Arties
Pallars Sobirà. Escala 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).
Vall d’Aran. Escala 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).

Dificultat: difícil

Sortim d’Espot per la carretera fins a trobar la desviació de Jou. Al poble continuem per carretera en direcció a Son. La deixem, opcionalment, quan trobem una pista a la dreta que més endavant retorna a la carretera. Arribem a Son on continuem per l’esquerra de l’església. Darrera mateix trobem, sense pendre la pista que continua pujant, un sender senyalitzat amb estaques grogues que seguirem.

Ciclem per un sender totalment ciclable fins que en trobem un altre que seguim en pujada. Sortim a una pista on anem a l’esquerra. Pugem sense dificultats fins al Planell de la Cabana Vella on deixem una pista secundària a l’esquerra. La pista principal planeja un tram però, poc a poc, segueix guanyant alçada. Uns metres abans que la pista s’acabi prenem un sender a la dreta senyalitzat amb marques grogues. En una bifurcació agafem el sender de la dreta. Baixem immersos en l’impressionant avetar de la Mata de València, el més important de la península Ibèrica. Travessem el riu de Cabanes per un pont de fusta. A l’altra banda, continuem pel sender en pujada. Sortim a una carretera que seguim en baixada. La carretera passa per davant del refugi del Gerdar i desemboca a la carretera general del Port de la Bonaigua. Ràpida baixada fins al desviament de Sorpe.

Travessem Sorpe pel carrer principal. Quan aquest s’acaba continuem per una pista i a continuació per un sender que baixa a la dreta. Sortim de nou a la carretera que ens porta al fons de la vall continuant per la carretera de Sil i Alòs de Sil.Continuem remuntant la magnífica vall d’Àneu fins que la carretera s’acaba. Continuem per una pista, Noguera Pallaresa amunt, en molt bones condicions que guanya alçada suaument fins Montgarri. Travessem el pont davant de l’edifici i continuem per un sender per la banda dreta del riu. Aviat trobem una pista que ens porta fins a la masia Es de Cabau i al Plan de Beret.

Continuem per la carretera que puja des del fons de la vall d’Aran fins a l’estació d’esquí. Atenció: quan la carretera inicia el descens trobem una pista a l’esquerra on ens desviem ciclant en paral.lel a la carretera per un sender que baixa seguint la petita riera per sota la carretera. Sortim de nou a la carretera, que travessem, continuant per la pista que tenim al davant que ens baixa fins a Baguergue.

Un cop al poble, anem fins a la plaça on continuem la ruta per un camí amb escales que surt de darrera de l’església amb senyals de GR. Sempre per senders, seguint la senyalització, arribem als pobles d’Unha i Gessa. Finalment sortim a la carretera principal de la vall que travessem per baixar a Artíes

Juny de 2010

ALLOTJAMENT I RESTAURANTS

Pallars Sobirà. Escala 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).
Vall d’Aran. Escala 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).