Espanya França Grècia Itàlia Romania Escòcia Eslovènia Suïssa
Pedals de Foc
Artíes_Llesp
Parc Nacional d’Aiguestortes i Estany de Sant Maurici
Arties_Garòs:Escunhau_Tunel de Vielha_Refugi de Conangles_Senet_Bono_Forcat_Vinyal_Ginast_Vilaller_Coll de Serreres_Llesp
Vall d’Aran. Escala 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).
Pallars Jussà. Escala 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).

Dificultat: mitjana-difícil

Sortim d’Artíes seguint el GR pel carrer des Banhs que trobem a tocar de l’església. El carrer esdevé una pista que ens porta fins a Garòs on arribem després de travessar el Garona per un pont. Al poble continuem seguint el GR que marxa per l’esquerra de l’església. La pista s’acaba i es converteix en un sender que ens baixa a Casarilh.
Travessem la carretera continuant pel carrer que tenim al davant. Trobem una bifurcació on deixem a la dreta la desviació que baixa a Escunhau. Continuem pujant fins a trobar una nova bifurcació on anem a la dreta seguint la direcció a Betren. Ràpida baixada fins la següent bifurcació on anem a l’esquerra. Anem guanyant alçada per la pista principal que deixem quan trobem una desviació a la dreta que ens portarà a la boca nord del túnel de Vielha, senyalitzat.

Per poder travessar el túnel amb bicicleta és necessari armilla reflectant, casc i llum. S’ha de posar en coneixement dels serveis del túnel la intenció de passar-lo per evitar problemes. El millor és acostar-se fins l’edifici logístic del túnel i demanar si ens poden passar amb cotxe, més pràctic per a tots.

A l’altra banda del túnel la ruta continua des de l’aparcament del refugi de Conangles, a 3 km de la boca sud. Prenem la pista del refugi però la deixem al cap de poc per una camí que baixa a la dreta seguint la direcció de Senet. Ciclem per un sender en paral.lel al riu Noguera Ribagorçana, hi ha algun tram confús que solventem seguint sempre la senyalització del PR fins al pantà de Senet on trobem una pista que el ressegueix per l’esquerra.

La pista després de guanyar alçada baixa de cop per un tram de fort pendent i força malmès fins la carretera que porta a la presa. La prenem a la dreta però la deixem just abans de travessar el pont del riu per un sender a l’esquerra d’una caseta. El sender ens porta fins al pont de Senet. Seguim un tram en direcció al poble per la carretera i just abans d’arribar-hi ens desviem a la dreta, passada la riera esgraonada del Barranc de la Baixada, per una pista a la dreta que ens baixa cap el riu. Cal seguir sempre les traces de la pista més clara i la senyalització del PR.
Sortim a una pista més bona que seguim a l’esquerra en direcció a Artiga. Al poc deixem la pista principal per una desviació a la dreta. Trobem una nova pista que prenem a la dreta i que ens baixa fins a tocar del riu. Travessem el riu per un pont i sortim a la carretera. Passem pel poble de Forcat i continuem per carretera un curt tram fins que trobem la desviació que ens porta als petits pobles de Vinyal i Ginast.

A Ginast continuem pel carrer que baixa a una petita ermita seguint senyals de PR. Primer per pista i després per un petit sender que transita entre camps, arribem al decadent santuari de la Mare de Déu de Riudepedrós i tot seguit entrem a Vilaller per un pont de ferro. Prenem la carretera uns metres a la dreta per desviar-nos a l’esquerra tot seguit pel carrer de la Gredera. Només sortir del poble ens desvien a la dreta per una bona pista (hi ha un senyal de prohibit i d’Enher). La pista ens puja fent llaçades, al principi de fort pendent, fins al coll de Sesserres.

Iniciem el descens a la vall de Boí. Per arribar a Llesp només ens hem de desviar a l’esquerra en la única bifurcació que trobem durant el descens.

Juny de 2010

ALLOTJAMENT I RESTAURANTS

Vall d’Aran. Escala 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).
Pallars Jussà. Escala 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).