Espanya França Grècia Itàlia Romania Escòcia Eslovènia Suïssa
Runca_Vulcan Pas_Campu lui Neag
Muntii Vilcan. Autor Nae Popescu. 1:120.000

Dificultat: mitjana

Sortim de Runcu, a pocs quilòmetres de Tîrgu Jiu, seguint la carretera en direcció Nord. Ciclem sempre per l’encaixada vall del Riu Sohodol. En aquest tram seguim senyals en forma de triangle vermell amb fons blanc. Arribem a una bifurcació; a l’esquerra hi ha una cabana; continuem per la dreta mantenint la direcció al costat del riu. A la següent bifurcació anem a l’esquerra, travessant el riu per un pont. Anem guanyant alçada ara lluny del riu fins trobar una cruïlla on ens desviem a l’esquerra (hi ha una indicació). Al següent trencant anem a la dreta per una pista en forta pujada que ens remunta fins al coll de Vulcan.

La primera part de la baixada des del coll té fortes pendents sobre terreny molt erosionat. Desemboquem en una pista més bona que seguim a la dreta en baixada. Sempre per la pista principal, mantenint la direcció sortim a la carretera de la vall del Riu Jiu de Vest. La prenem a l’esquerra per arribar a Campu lui Neag. Deixem la carretera per una pista a la dreta, tot just abans d’un pont, seguint les indicacions de la cabana Campu Lui Neag.