Espanya França Grècia Itàlia Romania Escòcia Eslovènia Suïssa
www.streetmap.co.uk
The West Highland Way. Rudsack Readers. www.rucsacs.com

Dificultat: mitjana

Des del Botanic Garden de Glasgow baixem cap el riu que travessem per un pont. A l’altra banda trobem el Calvin Cicle Way que seguim a l’esquerra per sortir de la ciutar. Ciclem en paral·lel al riu fins trobar la una carretera que seguim a l’esquerra. Arribem a una bifurcació on anem a la dreta seguint la direcció de Milngavie Road. Arribem a una rotonda on continuem a la dreta en paral·lel a Glasgow Road. Arribem a Milngavie on deixem la carretera prenent el carrer de Station Road. A l’alçada de l’estació, a la dreta, entrem al casc antic. En una petita placeta trobem un monòlit que marca l’inici de la West Highland Way, la ruta que seguim fins a Fort William.

Entrem a un parc, Mugdock Country park, per un camí en paral·lel al riu. Ens desviem a la dreta quan trobem un sender en pujada amb les indicacions de Drumclog Moor. Passem de llarg una desviació a la dreta de fort pendent, continuant recte i seguint la direcció de Kiber Pass. Quan sortim del parc trobem una pista asfaltada on anem uns metres a l’esquerra i, tot seguit, prenem una pista a la dreta. Passat un petit llac, Craigallian Loch, trobem una carretera on anem a l’esquerra uns metres.

La West Highland Way continua per un sender a la dreta amb una tanca, una de les moltes que trobarem. Ciclem entre prats seguint sense problemes la senyalització marcada fins sortir a la carretera A809 que ve de Dumgoyne, que travessem. Ciclem per un antiga via de tren. Quan tornem a travessar la A-809 trobem una carretera secundària que seguim a l’esquerra fins trobar de nou a la dreta la senyalització de la West Highland Way. Sortim a una altra carretera on anem a l’esquerra fins a la següent desviació on anem a la dreta. Deixem aquesta carretera quan trobem una desviació a l’esquerra senyalitzada. Trobem una petita pista asfaltada que seguim a l’esquerra. Sortim a una carretera que seguim en direcció a Drymen, a l’esquerra .

Arribem a una desviació a la dreta per on passa la ruta original. La segona que trobem també la podem pendre; ambdues porten al cim de Conic Hill. La pujada no és ciclable i es pot evitar seguint cap a Milton. En el tram d’arribada al sender de pujada al cim, passem de llarg dues pistes que marxen a l’esquerra. Quan sortim del bosc tenim les primeres vistes del llac Lomond i del Conic Hill. La pista es va desdibuixant fins convertir-se en un corriol que finalment baixa a un rierol. A partir d’aquí hem d’empenyer la bicicleta. Al final de la pujada el sender volta per la dreta la muntanya. Ja podem ciclar i gaudir de les extenses panoràmiques i del Loch Lomond (per als fans de Tintin, L’illa Negra). El descens es fa per corriols i prats de fort pendent que ens condueixen a Balmaha